Product Informatie Management Tool
Powered by Tinx-IT

In Microsoft Dynamics 365 Business Central is er geen oplossing beschikbaar om op een gestructureerde manier product informatie te beheren, te onderhouden en te verspreiden naar meerdere webshops; kanalen en marketplaces. Onze partner, Tinx IT, bedacht hiervoor een geavanceerde Product Informatie Management (PIM) oplossing.

Vergeet het eindeloos intern delen van spreadsheets en handmatige processen die leiden tot vertragingen, fouten en inconsistente informatie. Met de PIM-oplossing kun je blijven concentreren op het leveren van nauwkeurige, uitgebreide en verbeterde inhoud aan je klanten – overal en altijd.

Enkele hoofdfuncties binnen de PIM-tool:

  • Meerdere talen.
  • Replicate artikel informatie.
  • Er zijn tools beschikbaar om de verrijking van data bij artikelen te automatiseren.
  • Import en export van data (Rapid Start / Configuration Packages).

Dankzij de flexibele structuur kunnen er ook 3rd-party apps tabellen gekoppeld worden (zoals LS Retail, IT Suits Fashion etc.) in deze PIM oplossing. 

Prijs op aanvraag.

Voordelen

  • Eén bron van alle artikel data.
  • Meerdere talen.
  • Replicate data.
  • Import & Export data.
  • Lanceer producten sneller naar de markt.
  • Import/Validate/Manage/Publish data.
  • Schrijf de beste productinformatie die de items die je verkoopt op een uitstekende manier beschrijft; Gebruik het Web Text-gedeelte in de PIM-tool;
  • Schrijf de beste product informatie van de producten, door middel van Web Text-gedeelte in onze PIM.
  • Definieer aangepaste opties voor een artikel, met aangepaste opties kunnen klanten de productvariaties kiezen die ze willen.
  • Voeg onbeperkt afbeeldingen toe aan een item. Definieer de formaten waarop de afbeeldingen op de verkoopkanalen moeten worden weergegeven: basisafbeelding of miniatuur;.
  • Laat je klanten op een zeer gemakkelijke manier de producten vinden waarnaar ze op zoek zijn. Definieer een goede productstructuur voor de beste klantervaring.
  • Up-sell-links: Up-sell-producten zijn items die je klant misschien verkiest in plaats van het product dat momenteel wordt bekeken. Een item dat als up-sell wordt aangeboden, kan van hogere kwaliteit zijn, populairder zijn of een betere winstmarge hebben. Up-sell-producten worden op de productpagina weergegeven onder een kop zoals ‘Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in de volgende product(en)’.
  • Wijs Cross-Sell-links toe aan items. Deze artikelen kunnen zowel op de productpagina als in het winkelwagentje voorkomen, ze lijken hierdoor een op een impulsaankoop – vergelijkbaar met artikelen aan de kassa’s in supermarkten
  • Definieer Gerelateerde links voor een item. Deze items verschijnen ook op de productinfo-pagina, maar het zijn producten die bedoeld zijn om te worden gekocht naast degene die de klant bekijkt.
  • SEO-info: Meta-titel en meta-beschrijving: Definieer meta-gegevens voor een item zoals: Meta-beschrijving en meta-titel. Metagegevens is je eerste niveau van contact met potentiële klanten die op zoek zijn naar een product. Je titel en beschrijving zorgen ervoor dat een bezoeker gemotiveerd raakt en op de link te klikken naar je website toe. Het is verstandig om een beschrijvende titel en een beschrijving te gebruiken die relevante woorden bevat waarnaar een potentiële klant zou kunnen zoeken.
  • Groepeer verzamelingen items samen: Gebundelde, Gegroepeerde of Configureerbare items.
  • Configureerbare artikelen: wijs artikelen toe aan een configureerbaar product. Een configureerbaar product ziet eruit als een enkel product met vervolgkeuzelijsten met opties voor elke variant. Elke optie is eigenlijk een afzonderlijk, eenvoudig product met een uniek Artikelnummer / Variantcode, waardoor de voorraad voor elke productvariant kan worden gevolgd.
     

Meer informatie over onze apps?

Sam, onze sales advisor, helpt je graag verder! Hij vertelt je graag meer over onze apps. Maar vooral welke apps geschikt zijn voor jouw bedrijf.

Neem contact met ons opBekijk meer apps
Sam