Aan het woord… Daniël Severijns, Senior Consultant bij ABC E BUSINESS.
Door Bram Smits op Oct 11, 2019 3:03:00 PM
Aan het woord… is een serie waarbij experts binnen ABC E BUSINESS aan het woord komen. Zij vertellen je meer over hun rol, ABC E BUSINESS en Dynamics 365 Business Central.
Vandaag is het woord aan Daniël Severijns. Vier jaar geleden is Daniël aan de slag gegaan bij ABC E BUSINESS als senior consultant. Hij heeft een achtergrond in de financiële oplossingen en het verzorgen van diverse trainingen.
Aan welke projecten werk je het liefst?
Ik werk graag aan kleine projecten. Dan werk je een aantal dagen samen met de klant om de software te implementeren. Tijdens het project probeer ik de klant de kennis zo snel mogelijk over te dragen, zodat hij zelf goed met de software kan werken. Daarnaast zijn er meerdere wegen mogelijk hoe het proces in Business Central ingeregeld kan worden.
Hoe zie jij ABC E BUSINESS ten opzichte van andere Microsoft Dynamics 365 Business Central partners?
Wij hebben meestal de laatste versies van de software, waardoor we met latere releases werken ten opzichte van het gros van andere partners. Het voordeel hiervan is dat de klant gebruik kan maken van de verbeterde en nieuwe functionaliteiten. Bijvoorbeeld in de herfst lanceert Microsoft een nieuwe versie van Business Central. Deze release is verder doorontwikkeld en werkt een stuk fijner voor de klant.
Ook leveren wij een voorgedefinieerde database aan. Hierdoor kost de implementatie veel minder tijd. Een voorbeeld hiervan zijn de talentabellen. Omdat wij dezen aanleveren, kan de taal eenvoudig veranderd worden. De klant hoeft dit dus niet allemaal zelf in te vullen en je kan wel meteen aan de slag. Hetzelfde geldt voor onder andere nummerreeksen, rekenschema’s, aantal eenheden en bankboekingsgroepen. Zeker voor mkb-bedrijven is dit een toegevoegde waarde.
Hoe zorgt ABC E BUSINESS ervoor dat we kunnen voldoen aan de wensen van de klant, ondanks dat we een standaardproduct aanbieden?
Dit heeft dan weer te maken met de voorgedefinieerde database. De implementatie van Business Central kost weinig tijd, wat uiteindelijk dus minder geld kost. Er zijn zelfs klanten die nooit een consultant over de vloer hebben gehad. En dat is vrij uniek in Business Central land. En als een klant iets mist, zorgen we dat dit wordt aangepast in de database.
Het gros van de bedrijven wil ook met standaardproducten werken, zodat ze eenvoudig kunnen meegaan naar een nieuwe release. Wanneer een bedrijf veel maatwerk heeft toegepast, maakt dit het meegaan een stuk lastiger.
Hoe zie je dat Business Central de afgelopen jaren ontwikkeld is?
Het is nu een volwassen product. Het ondersteunt de meeste klanten in het hele bedrijfsproces. Dat was in het verleden anders. De huidige versies hebben meer integratie en koppelingen met Excel en andere Office-producten. De bedienbaarheid is daarnaast ook heel gemakkelijk. Als mensen veel met Office-producten hebben gewerkt, zoals Excel, Word en Outlook, merk je dat ze gemakkelijk met het Business Central pakket kunnen omgaan. In het verleden had het een verouderde gebruikersinterface en nu is het een volwaardig ERP-systeem.
Business Central helpt je met beslissingen nemen, omdat de informatie op jouw beeldscherm je uitnodigt om verder te zoeken. Eerst moest je op zoek naar die informatie en nu laat de software bijvoorbeeld zien wat er nog aan facturen open staat of wat de omzet is geweest van afgelopen maand. Jouw informatiebehoefte is niet alleen wat jij zelf vraagt, maar het wordt op een blaadje gepresenteerd.
Benieuwd hoe het is om te werken bij ABC E BUSINESS?
Dan hebben we goed nieuws! Sinds kort hebben wij de werkenbij.abcebusiness.nl website gelanceerd, hier vind je meer informatie over stagelopen, afstuderen, werken bij, vacatures, het team, het kantoor en onder andere sollicitatietips. Neem eens een kijkje:
- Business Central (42)
- ABC E BUSINESS (38)
- ERP (23)
- Werken Bij (15)
- Microsoft Dynamics 365 (14)
- ERP-selectie (9)
- Automatisering (8)
- Prijzen & Awards (7)
- eCommerce (7)
- Duurzaamheid (6)
- Groothandel (6)
- Klantreferenties (6)
- Sustainability (6)
- Case Study (5)
- Migraties (5)
- NAVISION (5)
- Cloud (4)
- New Release (4)
- Partners (3)
- COVID-19 (2)
- Integraties (2)
- Productie (2)
- Tutorials (2)
- B2B (1)
- Brexit (1)
- E-commerce (1)
- How to (1)
- Security (1)
- Use Cases (1)
- Whitepaper (1)
- januari 2023 (3)
- december 2022 (4)
- oktober 2022 (3)
- september 2022 (1)
- juli 2022 (1)
- juni 2022 (2)
- april 2022 (4)
- maart 2022 (4)
- februari 2022 (1)
- december 2021 (3)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (7)
- september 2021 (2)
- augustus 2021 (1)
- juli 2021 (3)
- juni 2021 (2)
- april 2021 (2)
- januari 2021 (1)
- december 2020 (1)
- juli 2020 (1)
- juni 2020 (2)
- mei 2020 (2)
- april 2020 (6)
- maart 2020 (3)
- februari 2020 (1)
- januari 2020 (3)
- december 2019 (3)
- oktober 2019 (1)
- september 2019 (1)
- augustus 2019 (1)
- juli 2019 (2)
- juni 2019 (1)
- maart 2019 (1)
- februari 2019 (1)
- januari 2019 (1)
- december 2018 (3)
- november 2018 (1)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (3)
- juni 2018 (1)
- april 2018 (5)
- maart 2018 (1)
- juli 2017 (2)