Klantcase
Mior ICT Diensten.

Op bezoek bij.

Wat komt er nou precies kijken bij een implementatietraject? Met meer dan 10 jaar aan ervaring in ERP-software en het implementeren ervan is dit voor ons inmiddels gesneden koek. Echter, voor een (potentiële) nieuwe klant is dit natuurlijk een hele goede en tevens superbelangrijke vraag. Dat snappen we heel goed. 
 

Om die reden zijn we eens op bezoek gegaan bij een van onze klanten en tevens collega Microsoft Partner: Mior ICT Diensten. Hier werken ze sinds enkele tijd met Microsoft Dynamics 365 Business Central en zij delen graag hun ervaringen met ons.

 
Shape_Mior2

Het succesverhaal.

Mior ICT Diensten is een Microsoft 365 partner die zich al 25+ jaar inzet als allround ICT-dienstverlener voor het mkb. Zij gaan volledig op in het Microsoft 365 ecosysteem en werken dagelijks hard aan het verlenen van de juiste service op het juiste moment. Van ICT beheer (op afstand) tot netwerkbeveiliging en van professionele WiFi toepassingen tot Office365 dienstverlening. Voor totale ontzorging op hard- en softwaregebied ben je bij hen aan het juiste adres!
 
Met onze hulp maakte Mior ICT Diensten de overstap naar het cloudgebaseerde Microsoft Dynamics 365 Business Central. Zo kiezen ze voor een platform dat met ze meegroeit en naadloos integreert met andere oplossingen die vallen binnen de wereld van Microsoft Dynamics 365. 
 
We spraken Diana Meulendijks en Marc Lammers, de directie van het bedrijf, over hoe zij het implementatietraject hebben ervaren.

''Er werden veel handelingen en data met de hand ingevuld, daarbij konden de systemen niet echt met elkaar praten en data uitwisselen. We wisten dat dit beter kon.''

Shape_Mior

Wat was voor jullie de aanleiding om over te stappen naar een ERP systeem? En wat waren de verwachtingen vooraf aan de implementatie?

Marc: “Er werd al met een soort financieel pakket gewerkt, inmiddels draaiden we hier al een dikke 16 jaar op. Er werden echter veel handelingen en data met de hand ingevuld, daarbij konden de systemen niet echt met elkaar praten en data uitwisselen. We wisten dat dit beter kon en zodoende besloten wij, ook als Microsoft Partner zelf, om hiervoor binnen de Microsoft tak te blijven en Business Central te omarmen.”
 
Diana: “Met deze investering willen we op korte en lange termijn meer tijd gaan besparen op handmatige handelingen en de controle hiervan. Zo besparen we op kritische tijd die we ook ergens anders aan kunnen besteden! Met automatische handelingen en accurate data kun je veel gerichter je werk doen zonder dubbele controles.”

En? Hoe is de implementatie verlopen?

“We wisten dat het een zwaar traject werd… en dat bleek ook zeker zo te zijn!” zeggen ze lachend in koor. “Vooraf werd aangegeven dat het een zwaar traject werd, zeker in de eerste twee weken. Hier werden we door onze begeleidende consultant van ABC al op gewezen maar dit moet je niet onderschatten. Een goede voorbereiding is het halve werk mag wederom blijken.”
 
Ze vervolgen: “Gelukkig begin je na de eerste twee weken al tijdswinst te merken in de dagelijkse werkprocessen. Ik denk dat het een hele goed tip is om meer tijd in de voorbereiding te steken. Achteraf zijn we denk ik iets te enthousiast begonnen met de implementatie. Het is belangrijk om hier echt goed over na te denken. Je legt tenslotte al je bedrijfsprocessen onder de loep met het idee om dit zo optimaal in te richten.''
 
_T5B7792

“De eerste dagen waren het zwaarst omdat alle processen dus geanalyseerd en geoptimaliseerd worden. Over van alles wordt nagedacht en er moeten besluiten worden genomen. Daarbij is het natuurlijk ook nog een kwestie van wennen aan een nieuwe werkomgeving en het vinden van de juiste knoppen en weg hierin. En, dat allemaal naast de normale dagelijkse werkzaamheden.

We kwamen bijvoorbeeld tot de conclusie dat er met veel zorg en aandacht naar de klantenleverancierslijsten wordt gekeken, iets dat we voorafgaand aan de implementatie hadden kunnen doen. Ook hier kunnen we een hele goede tip over geven: zorg dat je goed beslagen ten ijs gaat! Ga dus aan de slag met de gratis 30 dagen demo en ervaar zelf hoe het systeem in elkaar steekt. Daarbij is het ook absoluut een must om de trainingen te volgen die ABC biedt. Zo maak je het voor jezelf ongetwijfeld alleen maar makkelijker!

Schakel vooraf ook met de juiste personen om zoveel mogelijk open vraagstukken tijdens het implementeren te voorkomen. Als er continu moet worden gecommuniceerd met (externe) contacten, denk bijvoorbeeld aan een financieel onderlegd persoon die alles van de administratie weet, is dit niet bevorderlijk voor de doorlooptijd. Ik denk dat er eigenlijk één duidelijke conclusie te trekken valt in dit geheel: een goede voorbereiding verzacht de groeipijn.

Een voordeel van het kiezen voor een GO!-implementatie traject is echter wel de duidelijk vooraf bepaalde agenda en geschetste verwachting door ABC. We wisten precies wat we konden verwachten. Dit werd helder gecommuniceerd zonder kleine lettertjes of verrassingen achteraf. De vlotte communicatie is trouwens altijd in jullie voordeel.” zegt het duo. “De plattere organisatiestructuur van ABC en de heldere, open communicatie maken het tot een productieve samenwerking.”

Tip van de klant.

“Zorg dat je goed beslagen ten ijs gaat! Ga dus aan de slag met de gratis 30 dagen demo en ervaar zelf hoe het systeem in elkaar steekt. Daarbij is het ook absoluut een must om de trainingen te volgen die ABC biedt. Zo maak je het voor jezelf ongetwijfeld alleen maar makkelijker! ”
Marc Lammers MIOR
Marc Lammers
Directeur Mior ICT Diensten

Creëer je eigen succesverhaal.

Voor ieder bedrijf en iedere situatie is er een passende oplossing. Zo ook voor jouw bedrijf. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op en onze sales advisors leggen het graag uit!
 
Neem contact op Plan een telefonische afspraak