Laurie

Een dagje uit het leven van... Laurie

Een dagje meelopen met onze Office Manager. Misschien heb je haar al een keer gesproken aan de telefoon of een e-mail van haar ontvangen. Zij staat voor iedereen klaar wanneer ze haar nodig hebben. En ze zorgt ervoor dat alles vlekkeloos verloopt op ons kantoor en tijdens onze evenementen.

Waarom werk jij bij ABC E BUSINESS

“ABC E BUSINESS is een jong, innovatief bedrijf waar je kan groeien en jezelf kan zijn. De inbreng van de medewerkers wordt altijd gewaardeerd en er is geen sprake van hiërarchie, wat ik prettig vind. Daarnaast zijn de lijntjes kort waardoor je onderling ook makkelijk met elkaar communiceert.

Ik vind mijn functie als Office Manager erg leuk omdat geen dag hetzelfde is. Ik hou van afwisseling en mijn takenpakket is heel veelzijdig. Het ene moment ben ik bezig met de organisatie van een event, het andere moment bereid ik een training voor of plan ik een afspraak in voor een collega. Mijn functie is heel zelfstandig en ik word vrijgelaten om mijn eigen ding te kunnen doen. Ik denk dat dat ook wel te maken heeft met dat het een wat kleinere organisatie is, dat ik hierin zo vrijgelaten word. 

Je wordt daarnaast continu uitgedaagd om jezelf te blijven ontwikkelen. Bijvoorbeeld door de verschillende trainingen en opleidingen die ABC E BUSINESS aanbiedt. Ook vitaliteit is binnen het bedrijf een belangrijk begrip. Het welzijn van de medewerker wordt als heel belangrijk gezien. Zo kunnen we bijvoorbeeld gebruik maken van een zit-sta bureau en wordt het gestimuleerd om ook eens van je werkplek af te komen.”

Wat maakt ABC E BUSINESS voor jou uniek

“Wat ABC E BUSINESS voor mij uniek maakt is de manier waarop de werkwaarden worden nagestreefd, bijvoorbeeld de werkwaarde ontwikkelen. Hoe druk je het ook hebt, je wordt echt gemotiveerd om ook tijd vrij te maken voor je eigen ontwikkeling. Dit bijvoorbeeld middels het volgen van een training bij GoodHabitz. 

De werkwaarde ontmoeten relateert ABC E BUSINESS niet alleen aan het aantal jonge werknemers maar ook aan de ontzettend toffe locatie waar ABC E BUSINESS zich gevestigd heeft, daar word ik persoonlijk iedere dag weer vrolijk van. Als ik hier wel eens een rondje door het gebouw loop bevind ik mezelf echt een creatieve omgeving waarvan ik denk dat dit goed bij ABC E BUSINESS past.”

Laurie Office Manager

Hoe ziet jouw dag eruit?

“Ik begin mijn dag altijd met een kopje koffie en voordat ik mijn computer opstart zet ik de radio aan. Ik vind het altijd fijn om te werken met een muziekje op de achtergrond, ik hou namelijk niet zo van stilte. Ik werk in het kantoor vooraan bij de lift, wat ideaal is. Zo zie ik namelijk precies wie van mijn collega's er 's ochtends binnen komen wandelen. Wanneer er dan een telefoontje voor een collega binnenkomt, weet ik meteen of ik deze direct kan doorverbinden. 

Ik check vervolgens mijn eigen mailbox en de algemene mailbox. Hiervan bekijk ik wat er allemaal is binnen gekomen en wat ik daarvan al direct op kan pakken of dat ik het in mijn agenda moet plannen. Tussendoor beantwoord ik de binnenkomende telefoontjes, zorg ik dat afspraken van Emile in zijn agenda worden gepland en dat bezoekers beneden worden opgehaald wanneer zij een afspraak bij ons hebben. Voordat ik een bezoeker beneden ophaal breng ik mijn collega hiervan op de hoogte en zorg ik ervoor dat de vergaderruimte die ik voor ze geboekt heb netjes is en dat er wat te drinken klaarstaat.

Wanneer er een collega jarig is zorg ik altijd voor een leuk kaartje en een cadeautje. Ook wanneer ik hoor dat er bij een klant bijvoorbeeld een baby is geboren, stuur ik een kaartje op.  Bij de komst van een nieuwe collega regel ik een leuk welkomstcadeautje, zoals en bos bloemen of een taart. Deze taart eten we dan gezellig met het hele team en zo leren we meteen onze nieuwe collega leren kennen. Een groot deel van mijn werkzaamheden bestaat dus uit dingetjes regelen voor mijn collega's en zorgen dat alles op kantoor op rolletjes verloopt. Dat vind ik het leukst, om de persoon te zijn die voor anderen dingen regelt en ze zo nu en dan in het zonnetje zet.

Als het lekker weer is loop ik in de pauze meestal een rondje om weer nieuwe, frisse energie te krijgen. Omdat de telefoon natuurlijk bezet moet blijven, overleg ik van tevoren altijd even wie er met mij mee loopt. Als het slecht weer is blijf ik lekker binnen en eet ik wat in de gezamenlijke ruimte.

Na de pauze pak ik mijn werkzaamheden weer op. Ik bereid de FastTrack training van morgen voor en regel hiervoor een lunch. Daarnaast hebben we morgen een vitaliteitsmeeting op het programma staan, waarvoor ik nog boodschappen moet doen. Hiervoor ga ik namelijk vers fruitwater maken en zorg ik voor fruit en groentesnacks.

Verder ben ik vanmiddag nog bezig met de organisatie van een evenement: de Cloud Party die dit jaar plaatsvindt in Wenen. Hiervoor heb ik een vette locatie kunnen regelen en daarom ga ik vanmiddag de uitnodigingen versturen. Ik breng de sponsoren op de hoogte van de limousine pick-up die ik voor ze geregeld heb en maak vast een begin aan een flyer. Ik had vooraf zelf nooit gedacht dat dit soort werkzaamheden ook bij deze functie horen. Ik vind het een hele leuke toevoeging die er aan bijdraagt dat mijn werk zo afwisselend is. Ik kan hier heel veel van leren.

Naast dat ik het leuk vind dat mijn werk zo veelzijdig is, ligt hier ook de uitdaging. Ik kan soms met 1000 dingen tegelijk bezig zijn, hier moet ik dan wel overzicht in bewaren. Daarnaast wil ik mijn werk altijd het liefst in een keer goed doen, maar alles wat niet in een keer goed gaat is natuurlijk weer een leermoment.”