Merel

Een dagje uit het leven van... Merel

Een dagje meelopen met onze Junior Consultant. Na haar studie is Merel begonnen aan het opleidingstraject bij ABC E BUSINESS. Zij heeft meerdere trainingen succesvol afgerond. Ze heeft niet alleen de theorie geleerd, maar ook direct bij de klant tijdens de implementaties. Met haar enthousiasme wordt ieder bedrijf er vrolijk van als zij over de vloer komt.

Waarom werk jij bij ABC E BUSINESS

''Ik ben vorig jaar afgestudeerd met een onderzoek waarin de focus lag op het optimaliseren van processen, hier wilde ik graag iets mee doen in mijn toekomstige baan. Mijn huidige functie sluit hier perfect bij aan. Ik vind het fijn dat ik begonnen ben met een traineeship, op deze manier heb ik alle begeleiding gekregen die ik nodig had als startende werknemer. 
Daarnaast voelt ABC E BUSINESS inmiddels als een tweede thuis. Iedereen is hier super behulpzaam en ik kan echt op mijn collega’s terugvallen wanneer ik ergens mee zit.''

Wat maakt ABC E BUSINESS voor jou uniek?

"Er wordt binnen ABC E BUSINESS heel veel tijd gestopt in persoonlijke ontwikkeling, dat maakt het hier zo uniek: dat ze er zijn voor de mensen en echt naar je luisteren. Want naast de groei die ABC E BUSINESS doormaakt wordt er ook veel tijd besteed aan persoonlijke groei. Ik ben hier als junior begonnen maar zo ben ik nooit behandeld. Sterker nog, ik kreeg sommige dingen direct op mijn bordje met de mogelijkheid om zelf taken op te pakken. Daardoor heb ik ook dingen gedaan waarvoor ik echt uit mijn comfort zone moest stappen."

Merel Consultant

Hoe ziet jouw dag eruit?

"Vandaag ben ik mijn werkdag begonnen op locatie, bij de klant. Een tijdje terug zijn we hier gestart met het proces en toen heb ik een kennismaking/introductie gehad om de dagelijkse processen beter te leren kennen. Vandaag trappen we de dag af met een gezamenlijke kop koffie. Ik vind het leuk om de klant echt te leren kennen zodat we als collega's samen kunnen werken. We hebben een plan van aanpak opgesteld en kort besproken wat we tot nu toe hebben bereikt. Het bezoekverslag is hierin de leidraad omdat ik hierin opneem wat ik heb gedaan en wat er op de planning staat voor de volgende keer. Vervolgens ga ik aan de slag, ik importeer vandaag de bestaande gegevens uit het oude programma zodat de klant met de nieuwste versie kan gaan werken.

De pauze bij de klant sla ik meestal over, afhankelijk van het ritme van de klant. Ik hou ervan om door te pakken en ik denk dat klanten het kunnen waarderen als ze zien dat ik echt het maximale uit de dag probeer te halen. Wanneer ik een dag op kantoor werk vind ik het gezellig om met mijn collega’s te pauzeren, dan is het fijn om het even over andere dingen te hebben, zodat ik me in de middag weer optimaal kan focussen op mijn werk. Op vrijdag ziet de pauze er weer anders uit, dan streven we naar een vaste kantoor dag en dan ben ik er altijd bij om samen frietjes te eten.

Vanmiddag heb ik nog een deel inrichting en een afspraak op de planning staan. Tijdens deze afspraak bespreken we het stukje maatwerk dat we voor de klant gaan maken. De afdelingen die hierbij betrokken zijn zullen bij de vergadering aanwezig zijn.

Aan het einde van de dag zorg ik dat ik alle vragen van de klant heb beantwoord. Dan kan ik ook met een tevreden gevoel naar huis. Daarnaast rond ik mijn bezoekverslag af, deze verduidelijk ik altijd met screenshots zodat het een duidelijk verhaal wordt naar de klant.

Ik vind het een uitdaging om altijd in standaardoplossingen te blijven denken. Ieder proces is anders, iedere klant werkt op een andere manier. Sommige klanten hebben echt complexe processen en dan is het werken binnen de standaard wel een uitdaging.

Wat ik ook een uitdaging vind heeft te maken met een persoonlijke eigenschap. Ik heb zelf niet zoveel geduld. Je geduld wordt hier heel vaak op de proef gesteld. Je werkt natuurlijk met een systeem waarin foutmeldingen kunnen voorkomen, wanneer dit veel achter elkaar gebeurt wil ik soms mijn laptop uit frustratie uit het raam gooien. Maar je leert hier echt mee omgaan. Je kunt niet anders dan je geduld bewaren, zeker tegenover de klant."