Robert-Jan

Een dagje uit het leven van... Robert-Jan

Een dagje meelopen met onze Support Consultant. Robert-Jan is, samen met zijn collega's op de support-afdeling, het eerste aanspreekpunt van onze klanten. Wanneer zij ergens tegen aan lopen, zorgt Robert-Jan dat het vraagstuk wordt opgelost. Het team is ook blij met zijn aanwezigheid, want met Robert-Jan is het gegarandeerd gezellig.

Waarom werk jij bij ABC E BUSINESS?

“Voor mij onderscheidt ABC E BUSINESS zich door de mogelijkheden op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Vanaf het eerste moment heb ik het gevoel gekregen dat er echt naar mij wordt geluisterd. Dit heeft ertoe geleid dat ik de kans heb gekregen om mijzelf verder te ontwikkelen. Ik kan wel zeggen dat dit echt aantoonbaar anders is in vergelijking tot andere werkgevers. Bij deze organisatie wordt er echt gericht gekeken naar de mogelijkheden die er voor mij zijn. ABC E BUSINESS staat open om mensen door te laten groeien en hun eigen pad te laten bewandelen.”

Wat maakt ABC E BUSINESS voor jou uniek?

“ABC E BUSINESS helpt mij meer te ontdekken doordat het hier mogelijk is een dagje met collega’s mee te lopen in de richting die ik op wil. Daarnaast geeft ABC E BUSINESS mij de ruimte om de training of cursus te volgen waarvan ik denk dat deze van toegevoegde waarde zou kunnen zijn voor het uitvoeren van mijn functie.

De werkwaarden die ABC E BUSINESS heeft opgesteld zijn er niet voor de sier, ze geven mij de mogelijkheid om te ontdekken waar ik naar op zoek ben. Mijzelf persoonlijk te ontwikkelen en daarbij nieuwe mensen te ontmoeten. Deze werkwaarden leven echt binnen ABC E BUSINESS.”

Robert-Jan Support Consultant

Hoe ziet jouw dag eruit?

“Eigenlijk is geen een dag hetzelfde. Soms is het rustig en af en toe erg hectisch, die afwisseling vind ik juist heel leuk. Daardoor moet ik continu snel blijven schakelen, waardoor elke dag weer een nieuwe uitdaging is. Ik begin mijn dag met het doornemen van mijn eigen mailbox en die van support. Ik kijk dan of er al mogelijkheden zijn om te filteren op vraagstukken die snel opgelost kunnen worden. Op basis van de overgebleven vraagstukken maak ik een planning voor de rest van de dag. Hierbij moet ik direct rekening houden met de binnenkomende telefoontjes of andere spoedgevallen. Veel spoedgevallen kunnen er natuurlijk voor zorgen dat ik niet helemaal volgens planning kan werken.

Rond half één hou ik een half uurtje pauze, meestal loop ik dan een rondje samen met collega’s of ik hou het even kort en pak snel een boterham. Hier probeer ik een beetje in te wisselen.

Het leukste gedeelte van de dag vind ik de middag. Hier heb ik meer rust om verder in bepaalde vraagstukken te duiken. Dit heeft voor mij iets meer uitdaging doordat ik mezelf echt moet verdiepen in een bepaald onderwerp. Ik haal hier wel de meeste voldoening uit, zeker wanneer ik het voor de klant ook nog eens redelijk snel heb kunnen oplossen. Dan heb ik het gevoel dat ik de klant echt verder heb kunnen helpen. Want dat is ook de reden dat ik op support werkzaam ben. Mensen zo snel en zo goed mogelijk helpen.

Aan het einde van de dag maak ik ook weer de balans op voor morgen, zodat ik weet waar ik die dag nog naar moet kijken. Dan begin ik met de punten waar ik niet meer aan toe ben gekomen.

De dagelijkse uitdaging zijn de uiteenlopende vragen. Soms krijg ik vragen die nog niet eerder voorbij zijn gekomen. Dan moet ik echt van nul af aan gaan zoeken, waarbij ik niet altijd de mogelijkheid heb om op anderen terug te vallen. De uitdaging is dan om het vraagstuk eigen te maken en het jezelf zo goed mogelijk aan te willen leren.”