De wegwijzer in ons aanbod.
Door Teun Cuijpers op Jan 27, 2023 4:38:46 PM
Investeren in ERP software is een belangrijke en grote stap, ééntje die gepaard gaat met veel uitzoek- en nadenkwerk. Ga je helemaal vers naar de Cloud toe of stap je over van een On-Premise installatie… Wat is de voordeligste optie en waarom zou je het een boven het ander verkiezen?
Natuurlijk begrijpen we dat dit soort vraagstukken veel energie en denkwerk kunnen vereisen. Met deze blog trachten we je op het juiste (denk)spoor te zetten en je te helpen om wegwijs te worden in onze manier van aanpak. Want die verschilt nogal van de gemiddelde Microsoft Partner en dat is onder aan de streep voor jou, onze klant, het voordeligst.
ABC Templates: als gesneden koek.
Zoals je wellicht wel weet komt er mega veel kijken bij een ERP implementatie en het inrichten van het nieuwe systeem met allerlei data van jouw bedrijf. Gelukkig is er veel van deze data universeel toepasbaar waardoor aan de achterkant van een dergelijk systeem (grotendeels) op eenzelfde manier in te richten is. Daarin gaat de kracht van ABC E BUSINESS verscholen, het wiel hoeft niet telkens opnieuw uitgevonden te worden vinden wij.
Wij maken gebruik van een templated setup waarin het gros al ingesteld staat, het komt dan aan op het leren omgaan met het systeem en natuurlijk de fine-tuning hiervan. Door te kiezen voor onze templated setup kies je effectief voor een kickstart van jouw reis naar het bereiken van meer!
Benieuwd naar wat wij zoal gaan inrichten? Check dan een preview van de template.
Wat is het (ver)nieuw(d)e aanbod voor 2023. En waarom doen we dit zo?
Wij hebben inmiddels al meer dan tien jaar ervaring waarin wij véle implementaties hebben verzorgd: van groot tot klein en gepaard met veel of helemaal geen maatwerk. In de loop der jaren is ons aanbod hierin meermaals opnieuw bekeken om het scherpste, bruikbaarste en meest complete product te kunnen leveren.
Op onze site vind je het stappenplan waarmee je jouw Business Central abonnement gaan opbouwen en zelfs uitbouwen tot een nóg efficiëntere digitale achterban waarmee al jouw bedrijfsprocessen en mensen verenigd worden. Binnen 5 stappen werken we samen naar een totaalplaatje toe.
Stap 1: Implementatie – Simpel gezegd kun je jouw abonnement opbouwen in vijf stappen welke begint met de implementatie van een GO! QuickStart pakket. Dit vormt de basis en uitgangspositie van de software en vormt de basis van het pakket. Vervolgens ga je dit pakket uitbouwen met modulaire extra’s welke (voornamelijk) gedicteerd worden vanuit de branche waarin jullie opereren. Zo houden jullie de kosten minimaal en bovendien wordt jullie Business Central omgeving niet volgestopt met andere functionaliteiten die misschien niet voor iedere branche nodig zijn. Een productiebedrijf zal bijvoorbeeld minder baat hebben bij een e-Commerce koppeling dan een groothandel.
Stap 2: Licentie – Om gebruik te maken van het systeem biedt Microsoft diverse soorten gebruikers aan. Elk met bijhorende rollen, rechten en kostenplaatjes. De keuze bestaat uit: Full User; Full User+ en Teammember. De verschillen in mogelijkheden worden in detail uitgelegd op deze pagina. Simpel gesteld bepaalt dit of je enkel lees rechten hebt of ook daadwerkelijk bevoegdheden hebt om te schrijven in Business Central. Door hier scherp op te zijn kun je dus snijden in de abonnementskosten door zorgvuldig de rollen binnen je onderneming te verdelen.
Stap 3: Customer Care – Maak gebruik van onze klantondersteuning dienst. Ons Support team staat voor je klaar met antwoorden op al je vragen omtrent Business Central. Met Customer Care in je abonnement sta je garant voor een vlotte afhandeling van voorkomende problemen of vraagstukken.
Een ander voordeel van Customer Care is de toegang tot onze ABC Academy. Onze klassikale trainingen welke in zullen zoomen op de verschillende onderdelen van de ERP software. Van Financiën en Analyse tot het maken van een jaarafsluiting met Business Central, maar ook bijvoorbeeld de nieuwste trainingen welke in gaan op Microsoft Dynamics Power Platform. Het trainingsaanbod groeit en tegelijkertijd ook jouw kennis!
Stap 4: Projectleiding – Ga jij voor het onderste uit de kan? Bij stap 4 sta je stil bij je keuze voor (aanvullende) projectleiding. Bij het QuickStart traject is er begeleiding om de implementatie in goede banen te begeleiden, maar dit is ook op te schalen naar totale projectmanagement waarbij een implementatieplan, budgetbewaking en stuurgroep vergaderingen onder zullen vallen. We bieden een viertal aan opties aan voor deze stap: van minimale ontzorging tot volledige ontzorging!
Stap 5: Extra’s – Tot slot nog enkele extra toevoegingen voor bovenop je abonnement, extra’s geboden vanuit ons om jou het leven een stuk makkelijker te maken. Er zijn verschillende mogelijkheden welke ook op onze site worden uitgelicht, van Growth Support tot het ontwikkelen van maatwerk. Bij ABC E BUSINESS ben je altijd aan het juiste adres wat dat betreft.
Modulair op te schalen / Pay as you go and grow!
Een ander voordelige bijkomstigheid van onze templated setup is de modulaire opschaalbaarheid zoals ik hierboven al eerder aangekaart heb. Blijkt nu bijvoorbeeld dat jouw bedrijf uit haar voegen groeit dan is het een kwestie van het aantal gebruiker licenties uitbreiden. Of heb je (toch) de behoefte aan een uitbreiding in het e-Commerce landschap, bij voorbeeld? Je bent slechts één telefoontje verwijderd van ons!
Voorheen, in de tijden dat on-premise installaties de standaard waren, gingen dergelijke investeringen op jaar basis en moest je bovendien je serverruimte en andere hardware continu op peil houden. Het computerdenkwerk verplaatst zich naar de Cloud waardoor je alleen al op hardware enorm in de kosten zult besparen. Bovendien is Business Central gebaseerd op maandbedragen in plaats van één jaarbedrag. Dit is uiteraard een stuk beter behapbaar én overzichtelijker.
Voordeliger dan ooit om in te stappen / Bridge to the Cloud.
Werk je al met Navision in je bedrijf? Dan kan overstappen naar Business Central in de Cloud een extra interessante optie zijn. Microsoft voert momenteel een promotie genaamd Bridge to the Cloud waarbij je, onder behoud van enkele voorwaarden, met een 3 jaar durende korting van 40% op je licentie kosten over kunt stappen van een on-premise Navision installatie naar Business Central in de Cloud. Check onze landingspagina voor meer informatie omtrent dit initiatief.
Eenvoudige transitie van NAV naar BC? Dat kan met onze transitietool!
- Business Central (43)
- ABC E BUSINESS (38)
- ERP (26)
- Microsoft Dynamics 365 (17)
- Werken Bij (14)
- Automatisering (11)
- ERP-selectie (11)
- eCommerce (8)
- Cloud (6)
- Duurzaamheid (6)
- Klantreferenties (6)
- Sustainability (6)
- Case Study (5)
- Groothandel (5)
- Migraties (5)
- NAVISION (5)
- Prijzen & Awards (5)
- New Release (4)
- Integraties (3)
- Brexit (2)
- COVID-19 (2)
- E-commerce (2)
- Partners (2)
- Power Platform (2)
- Productie (2)
- Tutorials (2)
- B2B (1)
- How to (1)
- Security (1)
- Use Cases (1)
- maart 2023 (5)
- februari 2023 (2)
- januari 2023 (3)
- december 2022 (4)
- oktober 2022 (3)
- september 2022 (1)
- juli 2022 (1)
- juni 2022 (2)
- april 2022 (4)
- maart 2022 (4)
- februari 2022 (1)
- december 2021 (3)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (7)
- september 2021 (2)
- augustus 2021 (1)
- juli 2021 (3)
- juni 2021 (2)
- april 2021 (2)
- januari 2021 (1)
- juli 2020 (1)
- juni 2020 (2)
- mei 2020 (2)
- april 2020 (6)
- maart 2020 (3)
- februari 2020 (1)
- januari 2020 (3)
- december 2019 (3)
- september 2019 (1)
- augustus 2019 (1)
- juli 2019 (2)
- juni 2019 (1)
- maart 2019 (1)
- februari 2019 (1)
- januari 2019 (1)
- december 2018 (3)
- november 2018 (1)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (3)
- juni 2018 (1)
- april 2018 (5)
- maart 2018 (1)
- juli 2017 (2)