Nieuws & Blog

De wegwijzer in ons aanbod.

Wegwijzer-in-ons-anabod-1000X667PX

Investeren in ERP software is een belangrijke en grote stap die veel onderzoek en overweging vereist. Ga je helemaal vers naar de Cloud toe of stap je over van een On-Premise installatie? Wat is de meest voordelige optie en waarom zou je de ene optie boven de andere verkiezen?

Natuurlijk begrijpen we dat deze vragen veel energie en denkwerk vergen. In deze blog willen we je op het juiste spoor zetten en je helpen om ons aanbod beter te begrijpen. Onze aanpak verschilt namelijk nogal van di van andere Microsoft Partners, en dat is uiteindelijk het meest voordelig voor jou, onze klant.

ABC Templates: bekend terrein. 

Bij een ERP-implementatie en het inrichten van een nieuw systeem met bedrijfsgegevens komt veel kijken. Gelukkig is er een groot deel van deze data universeel toepasbaar, waardoor het systeem om vergelijkbare wijze kan worden ingericht. Daar ligt de kracht van ABC E BUSINESS, want waarom zou je telkens het wiel opnieuw uitvinden?

Wij maken gebruik van een templated setup waarin het meeste al is ingesteld. Het draait om het leren werken met het systeem en het finetunen ervan. Door te kiezen voor onze templated setup kies je voor een vliegende start naar het bereiken van meer!

Benieuwd naar wat we precies inrichten? Check dan een preview van de template.

Wat is het vernieuwde aanbod voor 2023 en waarom doen we dit zo?

Met meer dan tien jaar ervaring en talloze implementaties, zowel groot als klein, met en zonder maatwerk, hebben we ons aanbod voortdurend verbeterd. We streven naar het scherpste, meest bruikbare en complete product dat we kunnen leveren.

Op onze website vind je het stappenplan om je Business Central-abonnement op te bouwen en verder te ontwikkelen tot een nóg efficiënter digitaal platform waarin al je bedrijfsprocessen en medewerkers samenkomen. In vijf stappen werken we samen naar het eindresultaat.

Stap 1: Implementatie Je kunt je abonnement opbouwen in vijf stappen, te beginnen met de implementatie van een GO! QuickStart pakket. Dit vormt de basis en uitgangspositie van de software. Vervolgens kun je het pakket uitbreiden met modulaire extra’s die voornamelijk zijn afgestemd op jouw branche. Zo houd je de kosten minimaal en voorkom je dat je Business Central vol zit met functionaliteiten die niet relevant zijn voor jouw branche. Een productiebedrijf heeft bijvoorbeeld minder baat bij een e-Commerce koppeling dan een groothandel.

Stap 2: Licentie Microsoft biedt verschillende soorten gebruikerslicenties aan met bijhorende rollen, rechten en kosten. Je kunt kiezen uit: Full User; Full User+ en Teammember. De verschillen worden in detail uitgelegd op deze pagina. Kort gezegd bepaalt dit of je alleen leesrechten hebt of ook schrijfrechten in Business Central. Door hier scherp op te letten, kun je de abonnementskosten verlagen door de rollen binnen je bedrijf zorgvuldig te verdelen.

Stap 3: Customer Care Maak gebruik van onze klantondersteuning. Ons Support team staat klaar om al je vragen over Business Central te beantwoorden. Met Customer Care in je abonnement ben je verzekerd van een snelle afhandeling van problemen of vraagstukken.

Een ander voordeel van Customer Care is de toegang tot onze ABC Academy, waar klassikale trainingen worden gegeven over verschillende onderdelen van de ERP-software. Van Financiën en Analyse tot het maken van een jaarafsluiting met Business Central, en zelfs trainingen over het Microsoft Dynamics Power Platform. Het trainingsaanbod groeit en tegelijkertijd ook jouw kennis!

Stap 4: Projectleiding Ga jij voor het onderste uit de kan? Bij stap 4 kun je kiezen voor (aanvullend) projectbeheer. Bij het QuickStart traject is begeleiding inbegrepen om de implementatie soepel te laten verlopen, maar je kunt dit uitbreiden naar volledig projectmanagement, inclusfief implementatieplanning, budgetbewaking en stuurgroepvergaderingen. We bieden vier opties aan voor deze stap, van minimale ondersteuning tot volledige ontzorging!

Stap 5: Extra’s Tot slot bieden we verschillende extra toevoegingen bovenop je abonnement, om jouw leven gemakkelijker te maken. Er zijn verschillende mogelijkheden welke ook op onze site worden uitgelicht, zoals Growth Support en maatwerkoplossingen. Bij ABC E BUSINESS ben je altijd aan het juiste adres.

Modulair opschalen / Pay as you go and grow!

Een ander voordeel van onze templated setup is de modulaire schaalbaarheid, zoals eerder genoemd. Als je bedrijf groeit, kun je eenvoudig het aantal gebruikerslicenties uitbreiden. Heb je behoefte aan uitbreidingen op het gebied van e-Commerce? Je bent slechts één telefoontje verwijderd van ons!

Vroeger, toen on-premise installaties de norm waren, waren dergelijke investeringen op jaarbasis en moest je ook continu je serverruimte en andere hardware onderhouden. Het computerdenkwerk verplaatst zich naar de Cloud waardoor je alleen al op hardware enorm in de kosten zult besparen. Bovendien is Business Central gebaseerd op maandelijkse betalingen in plaats van een jaarbedrag. Dit is veel beter behapbaar én overzichtelijker.

Voordeliger dan ooit om over te stappen - Bridge to the Cloud. 

Werk je al met Navision in je bedrijf? Dan kan overstappen naar Business Central in de Cloud een extra interessante optie zijn. Microsoft biedt momenteel een promotie genaamd Bridge to the Cloud, waarbij je onder bepaalde voorwaarden kunt overstappen van een on-premise Navision-installatie naar Business Central in de Cloud met een korting van 40% op de licentiekosten gedurende 3 jaar. Check onze landingspagina voor meer informatie omtrent dit initiatief.

 Eenvoudige transitie van NAV naar BC? Dat kan met onze transitietool!  

Abonneer en mis niks