Business Central: Release 2021 - Wave 1.
Door Teun Cuijpers op Apr 7, 2021 12:46:00 PM
Tweemaal per jaar voert Microsoft een zogeheten 'Wave' update uit, dit zijn de grotere updates van de software en bieden altijd weer nieuwe functies en handigheden. Lees de blog om meer te leren over deze vernieuwingen en hoe jij alles kunt halen uit deze nieuwe release!
Wat je kunt verwachten van de April 2021 release van Business Central.
Business Central 18 is beschikbaar vanaf april 2021. De beschreven updates worden uitgerold in de periode april 2021 tot en met september 2021.
Applicatie aanpassingen.
- Dimensies aanpassen in grootboekposten:
Op de pagina Grootboekposten, zorgt de actie Corrigeer Dimensies ervoor dat dimensies op geboekte posten corrigeren door de dimensiewaarde te bewerken, nieuwe dimensies toe te voegen of te verwijderen.
Lees meer over deze functie - Meer controle over instellingen voor standaarddimensies:
In plaats van gebruikers toe te staan om een willekeurige dimensiewaarde te kiezen, wanneer de dimensie Waardeboeking in ingesteld op Code verplicht, via Toegestane dimensiewaarden op de pagina Standaarddimensies, kunnen gebruikers nu kiezen uit een vooraf gedefinieerde lijst met toegestane dimensiewaarden die door de controlerende, financiële of boekhoudafdelingen als geldig worden gekozen voor bepaalde stamgegevens, documenten of transactieboekingen in Business Central.
Lees meer over deze functie - Aanmaken informatie kaarten voor lot- en serienummers:
Sommige industrieën hebben niet alleen de lot- en serienummers nodig, ze hebben ook aanvullende informatie nodig. Om dat te ondersteunen biedt Business Central de pagina's Lotnummerinformatie en SN-informatie, waar je notities kunt toevoegen, zoals informatie over de kwaliteit van een lot, en het gebruik van nummers kunt blokkeren indien nodig.
Lees meer over deze functie - Wijzigingen in de synchronisatie tussen contact en klant of leverancier:
Nieuw in deze release wave is dat het contact, dat is geselecteerd in Contactcode en Contactnaam op de klantenkaart en leverancierskaart, niet langer wordt gebruikt voor synchronisatie.
Lees meer over deze functie - Opslaglocatie in projecten:
Wanneer een gebruiker een projectplanningsregel of een projectdagboekregel maakt en het artikelnummer en de locatiecode opgeeft, wordt automatisch de standaardopslaglocatie voorgesteld.
Lees meer over deze functie - Voorraaddocumenten:
Je kunt voorraaddocumenten gebruiken om een artikeldagboek opnieuw af te drukken nadat je het hebt geboekt.
Lees meer over deze functie
Webclient aanpassingen.
Ook voor de Business Central-webclient zijn enkele bruikbaarheidsverbeteringen doorgevoerd:
- Dubbelklikken op een record in een lijst:
Lijsten met records accepteren nu dubbelklikken als een snelle manier om een enkele record te activeren. Dit is altijd beschikbaar wanneer je de lijst als rijen of zelfs als tegels bekijkt. - Consequent alle tekst selecteren wanneer op een veld wordt geklikt:
Als de tab- of Enter-toets gebruikt wordt om de focus op een veld te zetten, of door een bewerkbare cel in een lijst te selecteren, zal altijd de volledige veldwaarde geselecteerd worden. - Werken met verminderde browserbreedte of opgeschaalde schermen:
De desktopinterface is responsiever gemaakt, waarbij deze zich automatisch aanpast aan de beschikbare ruimte.
Functiebeheer.
Controleer na de update het scherm Functiebeheer binnen Business Central. in dit scherm kunnen nieuwe functies geaccepteerd worden voordat deze definitief actief worden. Wil je een nieuwe functie accepteren? Dan adviseren wij om dit eerst in een Sandbox omgeving te accepteren zodat deze eerst door de organisatie getest kan worden.
Klik hier voor een volledig overzicht met alle aanpassingen van Business Central Release 18.
Wil je nog meer waarde toevoegen aan Business Central?
Check dan vooral onze Appstore. Deze is namelijk goed gevuld met allerlei handige extra uitbreidingen voor Business Central!
- Business Central (48)
- ABC E BUSINESS (40)
- ERP (32)
- Microsoft Dynamics 365 (24)
- Automatisering (21)
- ERP-selectie (14)
- eCommerce (14)
- Werken Bij (13)
- Integraties (8)
- E-commerce (7)
- Cloud (6)
- Duurzaamheid (6)
- Klantreferenties (6)
- Migraties (6)
- Sustainability (6)
- Case Study (5)
- Groothandel (5)
- NAVISION (5)
- New Release (5)
- Power Platform (4)
- Prijzen & Awards (4)
- Productie (4)
- Artificial Intelligence (3)
- Microsoft 365 Copilot (3)
- Brexit (2)
- COVID-19 (2)
- Partners (2)
- Tutorials (2)
- B2B (1)
- How to (1)
- Security (1)
- Use Cases (1)
- juni 2023 (1)
- mei 2023 (5)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (8)
- februari 2023 (2)
- januari 2023 (3)
- december 2022 (4)
- oktober 2022 (3)
- september 2022 (1)
- juli 2022 (1)
- juni 2022 (2)
- april 2022 (4)
- maart 2022 (4)
- februari 2022 (1)
- december 2021 (3)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (7)
- september 2021 (2)
- augustus 2021 (1)
- juli 2021 (3)
- juni 2021 (2)
- april 2021 (2)
- januari 2021 (1)
- juli 2020 (1)
- juni 2020 (2)
- mei 2020 (2)
- april 2020 (6)
- maart 2020 (3)
- februari 2020 (1)
- januari 2020 (3)
- december 2019 (3)
- september 2019 (1)
- augustus 2019 (1)
- juli 2019 (2)
- juni 2019 (1)
- maart 2019 (1)
- februari 2019 (1)
- januari 2019 (1)
- december 2018 (3)
- november 2018 (1)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (3)
- juni 2018 (1)
- april 2018 (5)
- maart 2018 (1)
- juli 2017 (2)