Klantcase
GoodHabitz.

Samen sterk voor succes en groei met Business Central.

GoodHabitz is een online platform voor professionele en persoonlijke ontwikkeling. Het biedt meer dan 100 online cursussen en trainingen aan op het gebied van onder andere communicatie, management, persoonlijke effectiviteit, digitale vaardigheden en talen. De cursussen zijn beschikbaar in meer dan 15 verschillende talen en zijn toegankelijk voor bedrijven. Met GoodHabitz kun je op een flexibele manier leren en jezelf ontwikkelen, waar en wanneer het jou uitkomt.

Ook bij ABC E BUSINESS maken we al een aantal jaar met plezier gebruik van de trainingen van GoodHabitz. We zijn nog altijd enthousiast over de mogelijkheden die het platform biedt voor de professionele ontwikkeling van onze medewerkers! Dat maakt het extra mooi om te kunnen zeggen dat zo’n leuke klant als GoodHabitz in 2021 ABC E BUSINESS als partner gekozen heeft voor de implementatie van Microsoft Dynamics 365 Business Central.  

Goodhabitz-1

De groeiambities van GoodHabitz.

GoodHabitz is in 2011 opgericht en begonnen in een relatief klein pand, midden in het centrum van Eindhoven. Inmiddels zijn ze behoorlijk uit hun jasje gegroeid en om die reden dit jaar verhuisd naar een nieuw, modern kantoor aan de John F Kennedylaan in Eindhoven. Het succes van GoodHabitz gaat gepaard met hun internationale groeiambities. Met ondertussen 17 fysieke internationale kantoren en een online platform dat wereldwijd beschikbaar is, is het cruciaal om de systemen en administratie goed op orde te hebben.

Marijke te Selle, Business Controller bij GoodHabitz, vertelt: “Voorheen verliepen onze bedrijfsprocessen handmatig met een team van slechts 4 personen. Maar in slechts 3 jaar tijd zijn we uit ons MKB-jasje gegroeid naar een team van 20. We hadden in elk land onze eigen ‘zelfgemaakte’ lokalisatie. We kozen voor Business Central vanwege de flexibiliteit en de standaard geïntegreerde ondersteuning voor lokalisaties per land. Het sloot naadloos aan bij onze groeiambities.”

En hier kwamen wij om de hoek kijken. Aan ABC was de schone taak om de specifieke systemen van GoodHabitz te integreren in Business Central voor de financiële afhandeling, en het maatwerk naadloos te laten blijven werken. Over waarom ze voor ons kozen vertelt Marijke: “ABC was onze eerste MKB klant en ons contact is altijd als erg prettig ervaren. Dit konden we alleen maar voortzetten.”

Hoe ABC E BUSINESS bijdraagt aan de groeiambities van GoodHabitz.

Een onderdeel van de implementatie was de koppeling van Salesforce met Business Central. Zo’n koppeling vraagt om een nauwkeurige afstemming tussen de twee systemen, zodat de verkoopinformatie automatisch verwerkt kan worden tot projecten in Business Central. Vanuit deze projecten kan dan vervolgens de verkoopfacturatie en automatische omzetreservering plaatsvinden. Dit vraagt om een complexe integratie tussen de systemen, waarbij de gegevens op een gestructureerde manier worden uitgewisseld. Desondanks is dit onderdeel van de implementatie succesvol afgerond.

Daarnaast dienen de administratieve processen van GoodHabitz verwerkt te worden in verschillende juridische eenheden, die elk in een separate land specifieke Business Central lokalisatie worden geboekt en gemuteerd. GoodHabitz heeft inmiddels maar liefst 17 (!) verschillende Business Central lokalisaties. Dit vraagt om een hoge mate van nauwkeurigheid en precisie bij het verwerken van de administratieve processen, zodat alle gegevens correct worden verwerkt en de financiële administratie up-to-date blijft. En dat kunnen ze nu, dankzij Business Central.

Gezien het internationale karakter van GoodHabitz was het, zoals eerder benoemd, nodig om 17 lokalisaties van Business Central te implementeren en te werken aan een centralisatie van de financiële afhandeling naar één internationale bankpartner. Ook dit was een spannend en ambitieus project, omdat ieder land zijn eigen wet- en regelgeving kent. Door onze ervaring kunnen we snel en gestructureerd, keer op keer een ander land aansluiten waardoor GoodHabitz door kan blijven groeien.

Goodhabitz2

Een succesvolle implementatie van Business Central.

Bij GoodHabitz kijken ze tevreden terug op een succesvol implementatietraject van hun nieuwe ERP-systeem. Marijke vertelt: “Het implementatietraject verliep zeer prettig in samenwerking met ABC. De communicatie was altijd heel duidelijk en straight forward. Vanaf het begin waren we open en eerlijk naar elkaar over onze verwachtingen, wat ons hielp bij het nemen van snelle beslissingen en stappen. Gezien onze groei zijn ook onze processen heel veranderlijk. Waar we in week 1 nog een bepaalde richting op wilden, konden alle neuzen vier weken later een andere kant op staan. Gelukkig ging ABC hier goed mee om en dachten ze proactief met ons mee.”
en-blog-empower-your-employees-with-goodhabitz-2x
”Bij GoodHabitz zijn we zeer tevreden over de samenwerking met ABC E BUSINESS. Hun expertise en ervaring hebben ons geholpen bij het realiseren van onze groeiambities en het implementeren van Microsoft Dynamics 365 Business Central. ABC E BUSINESS is een betrouwbare partner gebleken, die altijd voor ons klaar staat en meedenkt in oplossingen. We kijken uit naar een succesvolle toekomst samen!”
MarijkTeSelle-zw
Marijke te Selle
Business Controller

Samen sterk voor succes en groei.

Bij ABC E BUSINESS zijn we er trots op dat we een rol hebben kunnen spelen in het succesverhaal van GoodHabitz. Het is geweldig om te zien hoe hun online platform voor professionele en persoonlijke ontwikkeling groeit en wereldwijd gebruikers bereikt. En wij? Wij blijven aan hun zijde staan en zullen ons blijven inzetten om hen te ondersteunen bij hun verdere groeiambities. Samen gaan we voor succes en groei in de toekomst!

Meer succesverhalen Lees meer over Business Central voor Projecten & Uren

Creëer je eigen succesverhaal.

Voor ieder bedrijf en iedere situatie is er een passende oplossing. Zo ook voor jouw bedrijf. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op en onze sales advisors leggen het graag uit!
 
Neem contact op Plan een telefonische afspraak