Nieuws & Blog

Marketingtekst met CoPilot in Business Central.

2023-12-19 -- CoPilot in Business Central voor marketing teksten

In Business Central 23.1 heeft Microsoft het maken van Marketing teksten met CoPilot algemeen beschikbaar gemaakt. Vanaf Business Central 24 is deze functie standaard beschikbaar. Voor deze versie kunnen gebruikers vanaf Business Central 23.1 al gebruik maken van deze functie. De functie “Op AI gebaseerde product beschrijvingen maken met CoPilot” zou dan geactiveerd moeten worden voor Alle gebruikers in de pagina Functiebeheer.

Functiebeheer

Voordat gebruik gemaakt kan worden van de functie Marketing tekst met CoPilot, zijn de volgende punten belangrijk:

  1. Het artikel waarop de marketing tekst gemaakt worden, moet een afbeelding hebben.
  2. Het artikel moet daarnaast ook een artikelcategorie hebben.

Om de marketing tekst op een (nieuw) artikel te krijgen, maken we in de pagina artikelen eerst een nieuw artikel aan via de knop Nieuw.

Artikelen

Vul minimaal de volgende velden in van het (nieuwe) artikel:

  1. Nr.
  2. Omschrijving.
  3. Artikelcategorie.
  4. Afbeelding.

Artikelkaart

Kies vervolgens in de Infopane voor Concept maken onder de kop Marketingtekst.

Concept opstellen

Op dit moment wordt door CoPilot een marketingtekst gegenereerd aan de hand van de bovenstaande informatie.

Marketingtekst genereren

CoPilot heeft de volgende marketingtekst gemaakt: 

Marketingtekst

Via de knop Toon en Nadruk is het mogelijk om nieuwe marketingteksten te maken waarop je deze op andere manieren gemaakt kunnen worden.

Via Toon is het mogelijk om een van de volgende opties te kiezen:

  • Formeel.
  • Informeel.
  • Inspirerend.
  • Opgewekt.
  • Creatief

Via Nadruk is het mogelijk om de marketingtekst door CoPilot te maken met de nadruk op:

  • Geen nadruk
  • Innovatief
  • Duurzaamheid
  • Kracht
  • Elegantie
  • Betrouwbaarheid
  • Snelheid

Iedere keer wanneer een andere optie via de knop Toon of via de knop Nadruk is gekozen, moet de tekst opnieuw gegenereerd worden. De vorige teksten blijven echter behouden en is het mogelijk om deze terug te halen via de optie <2 van 2 (bij twee verschillende teksten).

Ook is het mogelijk om de opmaak van de tekst aan te passen met bijvoorbeeld vetgedrukte letters, etc. Daarnaast kan de gebruiker de tekst ook zelf aanpassen/toevoegen.

Wanneer de marketingtekst gebruikt moet worden voor het artikel, klik dan op de knop Behouden.

De marketingtekst is dan zichtbaar in de infopane van het artikel.

Concept maken

Als Business Central gekoppeld is aan een webshop via Shopify, dan worden deze marketingteksten doorgestuurd naar Shopify.

Meer weten over hoe Artificial Intelligence en Copilot-functies worden toegepast in Microsoft Business Central? Check de blog 'Artificial Intelligence & Copilot functies in Microsoft Business Central'.

Benieuwd hoe wij bedrijven helpen meer te bereiken middels een eCommerce kanaal in combinatie met Business Central?

Vandaag de dag is de mogelijkheid om te innoveren en het aanpassen aan nieuwe zakelijke landschappen cruciaal voor ieder bedrijf. Een van de meest veelbelovende en transformerende stappen die je kunt zetten als bedrijf, is het gebruik van eCommerce in de verkoopkanalen. Dit digitale tijdperk heeft een revolutie teweeggebracht in de manier waarop consumenten winkelen en bedrijven opereren. eCommerce is de katalysator achter deze verschuiving. Lees er meer over in ons eCommerce & ERP whitepaper:
 
Trendrapporten-ERP-EN-ECOMMERCE-2023-Horizontaal

 

MicrosoftTeams-image (2)
Ja, ik wil graag het whitepaper zien!
Klik hier om te downloaden