Microsoft Dynamics 365 Business Central op laptop

Van NAV naar Business Central

Momenteel gebruikt u Dynamics NAV. Microsoft heeft een nieuw platform gelanceerd: Microsoft Dynamics 365 Business Central. Microsoft richt hier al haar pijlen op en ontwikkelt dat platform dan ook volop door.

De meest gestelde vragen hebben we hieronder op een rijtje gezet. Heeft u een andere vraag? Dan kunt u ons bereiken via transitie@abcebusiness.nl of 040 - 303 23 20.

Transitie trainingsoverzicht

Deze training is speciaal voor de bedrijven die van NAV zijn overgestapt naar Business Central.

Eerst volgende trainingen

Veel gestelde vragen

Waarom Business Central?

Momenteel gebruikt u Dynamics NAV. Microsoft heeft een nieuw platform gelanceerd: Microsoft Dynamics 365 Business Central. Microsoft richt hier al haar pijlen op en ontwikkelt dat platform dan ook volop door. NAV-licenties worden niet meer verkocht door Microsoft. Op termijn houdt ook de ondersteuning vanuit Microsoft op en zal de software niet meer verbeterd worden.

Waar vind ik meer informatie over Business Central?
Meer informatie over Business Central vindt u op deze pagina.
Wat houdt de transitie naar Business Central in?
De transitie van uw omgeving gaat in een aantal stappen. Eerst inventariseren we klantspecifieke maatwerk. Dit zetten we om van maatwerk in CAL-code naar een app voor Business Central in AL-code indien nodig. Het kan natuurlijk voor komen dat uw specifieke functionaliteit tegenwoordig standaard in Business Central zit. Vervolgens zetten we uw data over naar Business Central on premise. Vanuit deze omgeving zetten we uw data naar Business Central in de Microsoft Azure Cloud.
Hoeveel gaat de transitie naar Business Central mij kosten?
Aangezien alle klanten een andere situatie hebben gaan we dit per klant bekijken. We nemen hiervoor contact met u op.
Hoe snel verdien ik mijn transitie investering terug?
Dat zullen we met u bekijken. De abonnementskosten van Business Central zijn lager dan uw huidige abonnementskosten waardoor u de kosten van de transitiewerkzaamheden binnen afzienbare tijd terugverdient.
Hoe vaak wordt mijn Business Central geüpdatet?
Microsoft voert maandelijks releases door. In april en oktober krijgt u een major release. Dit gebeurt automatisch, dus u hoeft hier niks voor te doen.
Business Central is nieuw voor mijn team. Kunnen wij trainingen volgen?
Dat kan zeker. Speciaal voor nieuwe Business Central klanten organiseren wij bij ons op kantoor klassikale trainingen. Het trainingsschema volgt zo snel mogelijk.
Hoe kan ik support krijgen?
Door het volgen van klassikale trainingen en/of door gebruik te maken van onze helpdesk https://www.abcebusiness.nl/support en/of door het inhuren van één van onze consultants. Wilt u meer weten over de mogelijkheden van een supportcontract? Dan kunt u contact opnemen met ons.
Wanneer ga ik over naar Business Central?
Dit zullen we klantspecifiek met u afstemmen. We nemen hiervoor contact met u op.