Microsoft Dynamics 365 Business Central op laptop

Van NAV naar Business Central

Momenteel gebruik je Dynamics NAV. Microsoft heeft een nieuw platform gelanceerd: Microsoft Dynamics 365 Business Central. Microsoft richt hier al haar pijlen op en ontwikkelt dat platform dan ook volop door.

De meest gestelde vragen hebben we hieronder op een rijtje gezet. Heb je een andere vraag? Dan kun je ons bereiken via transitie@abcebusiness.nl of 040 - 303 23 20.

Veel gestelde vragen

Waarom Business Central?

Momenteel gebruik je Dynamics NAV. Microsoft heeft een nieuw platform gelanceerd: Microsoft Dynamics 365 Business Central. Microsoft richt hier al haar pijlen op en ontwikkelt dat platform dan ook volop door. NAV-licenties worden niet meer verkocht door Microsoft. Op termijn houdt ook de ondersteuning vanuit Microsoft op en zal de software niet meer verbeterd worden.

Waar vind ik meer informatie over Business Central?
Meer informatie over Business Central vind je op deze pagina.
Wat houdt de transitie naar Business Central in?
De transitie van je omgeving gaat in een aantal stappen. Eerst inventariseren we klantspecifieke maatwerk. Dit zetten we om van maatwerk in CAL-code naar een app voor Business Central in AL-code indien nodig. Het kan natuurlijk voor komen dat dergelijke specifieke functionaliteit tegenwoordig standaard in Business Central zit. Vervolgens zetten we data over naar Business Central on premise. Vanuit deze omgeving zetten we je data naar Business Central in de Microsoft Azure Cloud.
Hoeveel gaat de transitie naar Business Central mij kosten?
Aangezien alle klanten een andere situatie hebben gaan we dit per klant bekijken. We nemen hiervoor contact met je op.
Hoe snel verdien ik mijn transitie investering terug?
Dat zullen we met je bekijken. De abonnementskosten van Business Central zijn lager dan de huidige abonnementskosten waardoor je de kosten van de transitiewerkzaamheden binnen afzienbare tijd terugverdient.
Hoe vaak wordt mijn Business Central geüpdatet?
Microsoft voert maandelijks releases door. In april en oktober krijg je een major release. Dit gebeurt automatisch, dus je hoeft hier niks voor te doen.
Business Central is nieuw voor mijn team. Kunnen wij trainingen volgen?
Dat kan zeker. Speciaal voor nieuwe Business Central klanten organiseren wij bij ons op kantoor klassikale trainingen. Het trainingsschema kun je terugvinden in onze agenda.
Hoe kan ik support krijgen?
Door het volgen van klassikale trainingen en door gebruik te maken van onze helpdesk. Wil je meer weten over de mogelijkheden van een supportcontract? Dan kun je contact opnemen met ons.
Wanneer ga ik over naar Business Central?
Dit zullen we met je afstemmen. We nemen hiervoor contact op.