Nieuws & Blog

Business Central personaliseer je met Power Platform's starter pack.

Featured Image

Power Platform (starter) pack.

Het, door ons, gecreëerde Power Platform starter pack biedt organisaties de mogelijkheid om Business Central meer te personaliseren dan ooit tevoren. Power Platform starter pack komt met een viertal producten om Business Central te personaliseren, maar waarmee je ook een beter inzicht krijgt in o.a. verkoop-, inkoopdocumenten, en voorraad. 

Leestip > Microsoft Power Platform: Wat is het, de basics en de componenten. 

De kracht van ABC E BUSINESS is dat wij zoveel mogelijk met de standaard van Business Central en met templates werken. Deze 4 producten en dashboards sluiten allemaal naadloos aan op de standaard van Business Central waardoor er niet gemoeid is met lastige aanpassingen. 

Al met al een eenvoudige, snelle en customizable integratie voor jouw Business Central omgeving. In deze blog gaan we dieper in op deze 4 producten zodat je snel weet wat je ermee kan, in de komende Power Platform blogs gaan we dieper in op de specifieke producten. 

1. Business Central Tiles App: creëer tegels met de belangrijkste data en KPI's.

De Tiles App is een Microsoft Dynamics 365 Business Central uitbreiding die het mogelijk maakt zelf dashboards te creëren die een set visuele tegels weergeeft. 

PP Tiles App Good

Gebruikers kunnen dankzij de tegels snel belangrijke bedrijfsgegevens, zoals omzet, voorraadniveaus, cashflow en meer, in real-time bekijken en volgen. Gebruikers kunnen het dashboard aanpassen door te selecteren welke KPI's ze willen controleren of bekijken. De tegels zijn ook in volgorde aanpasbaar, zet het belangrijkste vooraan (of niet - dat is en blijft aan jou). 
 
Ook is het mogelijk specifieke KPI's uit te diepen voor meer gedetailleerde informatie en inzichten. De app is gebruiksvriendelijk en toegankelijk ontworpen, zodat bedrijfseigenaren, managers en andere belanghebbenden in één oogopslag hun bedrijfsprestaties kunnen volgen. 
 
De Business Central Tiles App is een nuttig hulpmiddel om belangrijke statistieken te monitoren en datagestuurde beslissingen te nemen.

2. Business Central Headline App: personaliseer de berichtgeving van koppen en berichten.

De Headline App uitbreiding geeft gebruikers de mogelijkheid om eigen aanpasbare koppen en berichten kunnen maken die prominent worden weergegeven in hun Business Central omgeving. 

PP Headlines App Good

Met een eenvoudige interface voor het beheren van headlines, die, zoals benoemd, kunnen worden gebruikt om belangrijke informatie aan gebruikers te communiceren, zoals aankomende evenementen, systeemuitval, nieuwe processen, beleidslijnen, en meer. 
 
Pas zowel tekst als de opmaak van headlines aan. Plan berichtgeving in zodat deze op specifieke tijdstippen verschijnen, of gewoon voor onbepaalde tijd totdat ze handmatig worden verwijderd. 
 
De Headline extensie is voor organisaties die de communicatie en samenwerking tussen hun medewerkers en belanghebbenden willen verbeteren. Doordat het delen van belangrijke informatie nu (beter) mogelijk is binnen Business Central, kan het bewustzijn en de betrokkenheid binnen een organisatie worden vergroot en de algehele efficiëntie en productiviteit verbetert.

3. Business Central Inventory Dashboard: visuele weergave van voorraadgerelateerde gegevens.

Het voorraaddashboard geeft met behulp van Microsoft Power Platform inzicht in voorraadgerelateerde gegevens. Creëer eenvoudig dashboard(s) waarin gegevens worden getoond die voor jouw bedrijf van waarde zijn, denk aan; voorraadniveaus of voorraadbewegingen en controleer en bekijk deze in real-time. 

Niet alleen de voorraadgegevens van artikelen in BC, maar juist ook voor verschillende documenten worden gegevens getoond. Denk aan openstaande aantallen in documenten zoals inkoop- en verkooporder, assemblage orders, productieorders, service orders en projectplanningsregels. 

Inventory Dashboard

Opereert jouw bedrijf vanuit meerdere locaties / meerdere warehouses? Dan is de aangemaakte pagina waar locatiespecifieke gegevens over de voorraad op staan ideaal. Per locatie zie je op deze pagina openstaande aantallen en diverse documenten. 
 
Een waardevol hulpmiddel voor elke organisatie die datagestuurde beslissingen wil nemen wat betreft voorraadbeheer en haar voorraadgerelateerde processen. 

4. Business Central Order Book Dashboard: krijg inzage in alle inkoop- en verkoopdocumenten.

Op Power Platform's orderboek dashboard worden de orderboekgegevens en
-statistieken van een organisatie visueel weergegeven. Dankzij het dashboard ben je voorbereid op alle vragen omtrent verkoop- en inkoopdocumenten en krijg je snel inzicht in en of bepaalde KPI’s worden behaald. 
 
Het dashboard bestaat meestal uit een reeks interactieve grafieken en tabellen die gebruikers een duidelijk en beknopt overzicht geven van ordergerelateerde gegevens, zoals orderstatus, ordervolume en orderwaarde. Gebruikers kunnen filteren en inzoomen op specifieke gegevenspunten voor meer gedetailleerde informatie en inzichten. 

Order Book Dashboard

Het dashboard kan ook worden geïntegreerd met andere Power Platform-toepassingen, zoals Power BI en Power Apps, om een nóg gestroomlijndere end-to-end oplossing voor orderbeheer te bieden. 
 
Ideaal voor organisaties die haar orderbeheerprocessen wil verbeteren. Datagestuurde beslissingen nemen dankzij het near real-time inzicht in het ordervolume, de waarde en de status van orders. Maar ook hun ordermanagementpraktijken te optimaliseren met als doel hun klanttevredenheid en winstgevendheid te verbeteren.

Ga zelf aan de slag met automatisering!

Ben je benieuwd wat het Power Platform voor jouw organisatie kan betekenen en heb je interesse om hier meer over te ontdekken? Of heb je hier nog vragen over? Wij helpen je graag!  

Contact opnemen  Ontdek Microsoft Power Platform

Abonneer en mis niks