Nieuws & Blog

Vergelijk: Tinx-IT Shopify Connector vs. Microsoft Business Central Shopify Connector.

tinx-vs-microsoft-shopify-connector

In het dynamische, en almaar groeiende eCommerce landschap is het uiterst belangrijk dat er een simpele, snelle en naadloze integratie te realiseren is, tussen webshopsystemen en andere bedrijfssoftware waarin activiteiten en processen worden bijgehouden zoals ERP, CRM en andere backend software.

Bekijk onze eCommerce apps & integrators 

Na een integratie wordt het eenvoudiger processen, activiteiten en datastromen te optimaliseren en te automatiseren. Met als einddoel; de algehele productiviteit en efficiëntie te verhogen. Twee populaire integrators/apps/tools die zo'n integratie vermakkelijken (en waarmaken) zijn de TinX-IT Shopify Connector en de Microsoft Business Central Shopify Connector. 

Onlangs is een nieuwe versie van de Microsoft Shopify Connector uitgebracht, en dit is een uitstekend moment om de TinX-IT Shopify Connector te vergelijken met de Microsoft Shopify Connector. We bekijken de voordelen van integrators in het algemeen, we leggen de twee integrators naast elkaar en door hun unieke kenmerken en voordelen te begrijpen, kunnen bedrijven een weloverwogen beslissing nemen over welke connector het beste aansluit bij hun specifieke behoeften en doelstellingen.

De primaire voordelen van integrators.

missing-puzzle-piece

Allereerst acteren integrators zoals deze als de brug tussen eCommerce platforms en belangrijke bedrijfssystemen zoals een ERP systeem waarbij ze organisaties tal van voordelen bieden met deze als voornaamste en generiekste voordelen:

1. Gestroomlijnde en verbeterde efficiëntie.

Integrators automatiseren processen, minimaliseren handmatige (en foutgevoelige) gegevensinvoer en stroomlijnen daarmee activiteiten. Dit leidt tot aanzienlijke tijdwinst, minder fouten en een verbetering van de algehele efficiëntie.

Een belangrijk aspect van een integrator is dat deze taken als orderverwerking, synchronisatie van klant- en ordergegevens en ook voorraadbeheer weet te centraliseren in één systeem, waardoor er meer overzicht is, taken beter te prioritiseren zijn en men tijd overhoudt om zich te richten op de taken die bedrijfsgroei stimuleren.

2. Accurater en consistentere data

Bij eCommerce-activiteiten is het belangrijk dat o.a. de product-, order-, en voorraadgegevens overal en in elk systeem of verkoopplatform gelijk zijn. Daar kan een integrator een rol in spelen door handmatige gegevensinvoer te minimaliseren en de afhankelijkheid van handmatige processen te verminderen, wat uiteindelijk het risico van menselijke fouten en inconsistenties in de gegevens verlaagd.

Met de gewenste uitkomst dat dit leidt tot meer vertrouwen van de klant (en jijzelf) in de nauwkeurigheid en compleetheid van de product-, order-, en voorraadgegevens. Door de real-time synchronisatie wordt de klant nu ook beter geïnformeerd door bijv. automatische zendingupdates met de juiste gegevens wat ook weer bijdraagt aan een betere klantervaring. En nu jijzelf ook meer vertrouwen hebt in de juiste data kun je nu betere, gegrondere en snellere beslissingen nemen gebaseerd op deze data.

ERP DRIVEN E-COMMERCE - DE 9 GROOTSTE VOORDELEN-1

Leestip > 9 voordelen van ERP-driven eCommerce.

Leestip > eCommerce integratie met Business Central: Webshops en marketplaces.

TinX-IT Shopify Connector VS. Microsoft Business Central Shopify Connector.

1. TinX-IT Shopify Connector.

De TinX-IT Shopify Connector is een uitgebreide en vertrouwde Shopify integratieoplossing die naadloos integreerd met Microsoft Dynamics 365 Business Central, in het kort de belangrijkste voordelen:

  • Real-time synchronisatie: 
    Zoals gezegd zijn de synchronisatiemogelijkheden een van de belangrijkste aspecten van een integratietool. Die van TinX-IT heeft de mogelijkheid om de productcatalogi, voorraadniveaus, orderinformatie en klantgegevens tussen Shopify en Business Central in real-time te synchroniseren. Vanaf nu altijd accurate en up-to-date informatie in beide systemen.

  • Gecentraliseerde operaties:
    Alle eCommerce activiteiten beheren vanaf één centrale locatie beheren en bekijken is een primaire behoefte van veel eCommerce georiënteerde organisaties. Door te integreren middels de TinX-IT Shopify Connector kan dit eenvoudig én allemaal vanuit Business Central, dit vereenvoudigt o.a. financiële processen, order- en voorraadbeheer.

Bekijk de TinX-IT Shopify Connector

2. Microsoft Business Central Shopify Connector.

Microsoft zelf levert ook een kant-en-klare Shopify Connector voor Business Central - te downloaden in de Microsoft AppSource. Beide integrators hebben veel overeenkomsten, hier kort de belangrijkste voordelen van deze integratieoplossing:

  • Naadloze gegevensuitwisseling:
    De Microsoft Business Central Shopify Connector faciliteert naadloze gegevensuitwisseling tussen Shopify en Business Central. Het maakt de synchronisatie van productinformatie, bestellingen, inventaris en klantgegevens mogelijk.

  • Gestroomlijnde operaties:
    Met de Microsoft Business Central Shopify Connector kunnen bedrijven orderverwerking, voorraadbeheer en financiële controle optimaliseren en automatiseren. Deze integratie stelt bedrijven in staat om eCommerce activiteiten efficiënt te beheren en groei te stimuleren.

3. Shopify Connector voor Business Central:
Tinx-IT vs. Microsoft, de functionele verschillen.

Functies Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
ERP Product to webshop ↓      
Basic product (ERP data to webshop)  
Product inventory update  
Product category/collection BC attributen en categoriegegevens worden alleen in de beschrijving van het product geplaatst wanneer ze naar Shopify worden verzonden
Product attribute/tags  
Product short/long description  
Product image  
Configurable product  
Custom price field mapping Kan alleen worden gebruikt met standaard BC prijslijst of artikeleenheidsprijs
Custom stock field mapping/formula Kan alleen worden gebruikt met standaard BC voorraadveld in combinatie met locatie filtering
Bulk synchronisation items (ERP to webshop)  
Bulk synchronisation items (Webshop to ERP)  


Multiple stores managed from one ERP company ↓

Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Product name translation  
Short/long description translation  
Attribute translation Gebruikt alleen de standaard attribuuttaal-vertalingen van BC itempagina
Category translation Gebruikt alleen de standaard categorietaal-vertalingen van BC itempagina
Price per store  
Currency per store  
ERP product select per store  
ERP customer select per store  
Webshop order synchronisation, filter on store  
Multiple ERP databases or companies ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Connect multiple ERP databases to one webshop  
Connect multiple ERP databases to multiple webshops  
Connect multiple ERP companies to one webshop  
Connect multiple ERP companies to multiple webshops  
ERP customer  to webshop ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Bulk synchronisation customers  
Customer (creation)  
Customer (update)  
Customer addresses  
Customer attributes (Meta fields) Geen ondersteuning voor meta fields
ERP contact as webshop customer Ondersteunt alleen de klant entiteit, geen ondersteuning voor de contact entiteit
Webshop customer to ERP ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Bulk synchronisation orders  
Customer (creation)  
Customer (update)  
Customer addresses  
Customer attributes (meta fields) Geen ondersteuning voor meta fields
Webshop customer as ERP contact Ondersteunt alleen de klant entiteit, geen ondersteuning voor de contact entiteit
Webshop order to ERP ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Bulk synchronisation orders  
Order creation  
Quotation creation Geen offerte ondersteuning
Guest order creation  
Automate order processing Kan BC verkooporders niet automatisch verwerken/boeken
ERP order updates to webshop ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Update order status Kan specifieke order status updates niet verzenden. Kan alleen een Shopify order afronden
Complete/finish order  
Add single shipment to order  
Add multiple (partial) shipments to order  
Add tracking information to shipment  
Returns ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Bulk sychronisation Returns Geen ondersteuning voor retourzendingen
Return Order creation Geen ondersteuning voor retourzendingen
Tailor made integration ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Custom number series Kan alleen worden gebruikt met vooraf gedefinieerde nummerreeksen of Shopify nummerreeksen
Custom fields Alle veldtoewijzingen zijn vooraf gedefinieerd
Custom tables Alle tabeltoewijzingen zijn vooraf gedefinieerd
Custom filters Geen ondersteuning voor filters
Custom dependencies Geen ondersteuning voor afhankelijkheden
Custom stock calculation Geen voorraadberekeningen op maat mogelijk
E-commerce optimized PIM management Kan alleen worden gebruikt met BC productinformatie wat niet geoptimaliseerd is voor e-commerce
Multiple product images  
Support for ERP Add-ons ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Pebblestone Ondersteunt alleen standaard BC
LS Retail Ondersteunt alleen standaard BC
It Suits Fashion Ondersteunt alleen standaard BC
DX Steel Ondersteunt alleen standaard BC
Aptean Beverage Ondersteunt alleen standaard BC
Aptean Food Ondersteunt alleen standaard BC
Support for ERP versions ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Dynamics NAV 2016 Ondersteunt alleen BC Cloud (SaaS)
Dynamics NAV 2017 Ondersteunt alleen BC Cloud (SaaS)
Dynamics NAV 2018 Ondersteunt alleen BC Cloud (SaaS)
Dynamics Business Central On Premise Ondersteunt alleen BC Cloud (SaaS)
Dynamics Business Central Cloud  


Conclusie, welke Shopify Connector kies ik?

Zoals eerder benoemd zijn er veel overeenkomsten tussen de twee connectors; beide oplossingen zorgen voor een naadloze integratie tussen Shopify en Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Het grote verschil: de Microsoft Shopify Connector niet beschikbaar is voor Business Central (BC) on-premise edities, terwijl de TinX-IT Shopify Connector een brede selectie van BC (NAV) edities ondersteunt.

Het hierbovengenoemde verschil hakt voor orginaties die Business Central on-premise draaien de knoop al door, handig is wel om de extra en de specifieke behoeften nog eens naast de tabel te leggen en te kijken welke van de twee het meest aansluit op jouw specifieke wensen en behoeften.

Ook qua functionaliteiten komt de TinX-IT Shopify Connector als de winnaar van de twee. Zo zijn er veel meer maatwerkmogelijkheden zoals ondersteuning voor bepaalde ERP add-ons mogelijk, retour orders kunnen met de Business Central app niet worden verwerkt en met TinX-IT wel. 

Dus ben je op zoek naar een Shopify connector die geavanceerd is en vele extra opties biedt dan adviseren de TinX-IT Connector, die buiten de geavanceerde functionaliteiten ook nog een uitgebreid PIM systeem biedt.

Met beide integratieoplossingen kunnen bedrijven meer efficiëntie bewerkstelligen, eCom activiteiten stroomlijnen automatiseren, accuratere en gecentraliseerde data bekijken en daarop inspelen door gegrond en snellere besluiten te nemen.

Benieuwd hoe wij bedrijven helpen meer te bereiken met Business Central en eCommerce marketplaces?

Neem contact op met onze collega Sam Rijks, hij weet alles over de integratie en hoe we dit voor andere eCommerce klanten hebben gedaan.

Ontdek de mogelijkheden & voordelen op de branchepagina: Business Central voor eCommerce