Nieuws & Blog

Shopify Connector: Tinx-IT vs. Business Central.

tinx-vs-microsoft-shopify-connector

In het dynamische en steeds groeiende eCommerce-landschap is het van groot belang dat er een eenvoudige, snelle en naadloze integratie mogelijk is tussen webshopsystemen en andere bedrijfssoftware, zoals ERP, CRM en andere backend-software. Deze systemen houden activiteiten en processen bij en door ze te integreren, wordt het mogelijk om processen, activiteiten en gegevensstromen te optimaliseren en automatiseren. Het uiteindelijke doel is om de algehele productiviteit en efficiëntie te verhogen. Twee populaire integratietools die deze integratie mogelijk maken, zijn de Tinx-IT Shopify Connector en de Microsoft Business Central Shopify Connector

Bekijk onze eCommerce apps & integrators 

 

Onlangs is een nieuwe versie van de Microsoft Shopify Connector uitgebracht, en dit is een uitstekend moment om de TinX-IT Shopify Connector te vergelijken met de Microsoft Shopify Connector. We bekijken de voordelen van integrators in het algemeen, we leggen de twee integrators naast elkaar en door hun unieke kenmerken en voordelen te begrijpen, kunnen bedrijven een weloverwogen beslissing nemen over welke connector het beste aansluit bij hun specifieke behoeften en doelstellingen.

De primaire voordelen van integrators.

missing-puzzle-piece

Allereerst acteren integrators zoals deze als de brug tussen eCommerce platforms en belangrijke bedrijfssystemen zoals een ERP systeem waarbij ze organisaties tal van voordelen bieden met deze als voornaamste en generiekste voordelen:

1. Gestroomlijnde en verbeterde efficiëntie.

Integrators automatiseren processen, minimaliseren handmatige (en foutgevoelige) gegevensinvoer en stroomlijnen daarmee activiteiten. Dit leidt tot aanzienlijke tijdwinst, minder fouten en een verbetering van de algehele efficiëntie.

Een belangrijk aspect van een integrator is dat deze taken als orderverwerking, synchronisatie van klant- en ordergegevens en ook voorraadbeheer weet te centraliseren in één systeem, waardoor er meer overzicht is, taken beter te prioritiseren zijn en men tijd overhoudt om zich te richten op de taken die bedrijfsgroei stimuleren.

2. Accurater en consistentere data

Bij eCommerce-activiteiten is het belangrijk dat o.a. de product-, order-, en voorraadgegevens overal en in elk systeem of verkoopplatform gelijk zijn. Daar kan een integrator een rol in spelen door handmatige gegevensinvoer te minimaliseren en de afhankelijkheid van handmatige processen te verminderen, wat uiteindelijk het risico van menselijke fouten en inconsistenties in de gegevens verlaagd.

Met de gewenste uitkomst dat dit leidt tot meer vertrouwen van de klant (en jijzelf) in de nauwkeurigheid en compleetheid van de product-, order-, en voorraadgegevens. Door de real-time synchronisatie wordt de klant nu ook beter geïnformeerd door bijv. automatische zendingupdates met de juiste gegevens wat ook weer bijdraagt aan een betere klantervaring. En nu jijzelf ook meer vertrouwen hebt in de juiste data kun je nu betere, gegrondere en snellere beslissingen nemen gebaseerd op deze data.

ERP DRIVEN E-COMMERCE - DE 9 GROOTSTE VOORDELEN-1

Leestip > 9 voordelen van ERP-driven eCommerce.

Leestip > eCommerce integratie met Business Central: Webshops en marketplaces.

Tinx-IT Shopify Connector VS. Microsoft Business Central Shopify Connector.

1. Tinx-IT Shopify Connector.

De Tinx-IT Shopify Connector is een uitgebreide en betrouwbare Shopify-integratieoplossing die naadloos integreert met Microsoft Dynamics 365 Business Central. Hier zijn de belangrijkste voordelen:

  • Real-time synchronisatie: 
    Zoals gezegd zijn de synchronisatiemogelijkheden een van de belangrijkste aspecten van een integratietool. Die van Tinx-IT heeft de mogelijkheid om productcatalogi, voorraadniveaus, orderinformatie en klantgegevens tussen Shopify en Business Central in realtime te synchroniseren. Hierdoor heb je altijd accurate en up-to-date informatie in beide systemen.

  • Gecentraliseerde operaties:
    Met de Tinx-IT Shopify Connector kun je alle eCommerce-activiteiten beheren vanuit één centrale locatie, namelijk Business Central. Dit vereenvoudigt financiële processen, order- en voorraadbeheer en meer. 

Bekijk de TinX-IT Shopify Connector

2. Microsoft Business Central Shopify Connector.

Microsoft levert zelf ook een kant-en-klare Shopify Connector voor Business Central, die gedownload kan worden vanuit de Microsoft AppSource. Beide integratietools hebben veel overeenkomsten, en hier zijn de belangrijkste voordelen van deze integratieoplossing:

  • Naadloze gegevensuitwisseling:
    De Microsoft Business Central Shopify Connector faciliteert naadloze gegevensuitwisseling tussen Shopify en Business Central. Hiermee kun je productinformatie, bestellingen, voorraad en klantgegevens synchroniseren.

  • Gestroomlijnde operaties:
    Met de Microsoft Business Central Shopify Connector kunnen bedrijven orderverwerking, voorraadbeheer en financiële controle optimaliseren en automatiseren. Deze integratie stelt bedrijven in staat om eCommerce activiteiten efficiënt te beheren en groei te stimuleren.

3. Shopify Connector voor Business Central:
Tinx-IT vs. Microsoft, de functionele verschillen.

Functies Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
ERP Product to webshop ↓      
Basic product (ERP data to webshop)  
Product inventory update  
Product category/collection BC attributen en categoriegegevens worden alleen in de beschrijving van het product geplaatst wanneer ze naar Shopify worden verzonden
Product attribute/tags  
Product short/long description  
Product image  
Configurable product  
Custom price field mapping Kan alleen worden gebruikt met standaard BC prijslijst of artikeleenheidsprijs
Custom stock field mapping/formula Kan alleen worden gebruikt met standaard BC voorraadveld in combinatie met locatie filtering
Bulk synchronisation items (ERP to webshop)  
Bulk synchronisation items (Webshop to ERP)  


Multiple stores managed from one ERP company ↓

Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Product name translation  
Short/long description translation  
Attribute translation Gebruikt alleen de standaard attribuuttaal-vertalingen van BC itempagina
Category translation Gebruikt alleen de standaard categorietaal-vertalingen van BC itempagina
Price per store  
Currency per store  
ERP product select per store  
ERP customer select per store  
Webshop order synchronisation, filter on store  
Multiple ERP databases or companies ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Connect multiple ERP databases to one webshop  
Connect multiple ERP databases to multiple webshops  
Connect multiple ERP companies to one webshop  
Connect multiple ERP companies to multiple webshops  
ERP customer  to webshop ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Bulk synchronisation customers  
Customer (creation)  
Customer (update)  
Customer addresses  
Customer attributes (Meta fields) Geen ondersteuning voor meta fields
ERP contact as webshop customer Ondersteunt alleen de klant entiteit, geen ondersteuning voor de contact entiteit
Webshop customer to ERP ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Bulk synchronisation orders  
Customer (creation)  
Customer (update)  
Customer addresses  
Customer attributes (meta fields) Geen ondersteuning voor meta fields
Webshop customer as ERP contact Ondersteunt alleen de klant entiteit, geen ondersteuning voor de contact entiteit
Webshop order to ERP ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Bulk synchronisation orders  
Order creation  
Quotation creation Geen offerte ondersteuning
Guest order creation  
Automate order processing Kan BC verkooporders niet automatisch verwerken/boeken
ERP order updates to webshop ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Update order status Kan specifieke order status updates niet verzenden. Kan alleen een Shopify order afronden
Complete/finish order  
Add single shipment to order  
Add multiple (partial) shipments to order  
Add tracking information to shipment  
Returns ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Bulk sychronisation Returns Geen ondersteuning voor retourzendingen
Return Order creation Geen ondersteuning voor retourzendingen
Tailor made integration ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Custom number series Kan alleen worden gebruikt met vooraf gedefinieerde nummerreeksen of Shopify nummerreeksen
Custom fields Alle veldtoewijzingen zijn vooraf gedefinieerd
Custom tables Alle tabeltoewijzingen zijn vooraf gedefinieerd
Custom filters Geen ondersteuning voor filters
Custom dependencies Geen ondersteuning voor afhankelijkheden
Custom stock calculation Geen voorraadberekeningen op maat mogelijk
E-commerce optimized PIM management Kan alleen worden gebruikt met BC productinformatie wat niet geoptimaliseerd is voor e-commerce
Multiple product images  
Support for ERP Add-ons ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Pebblestone Ondersteunt alleen standaard BC
LS Retail Ondersteunt alleen standaard BC
It Suits Fashion Ondersteunt alleen standaard BC
DX Steel Ondersteunt alleen standaard BC
Aptean Beverage Ondersteunt alleen standaard BC
Aptean Food Ondersteunt alleen standaard BC
Support for ERP versions ↓ Tinx Shopify Connector Microsoft Business Central's Shopify Connector Notities over de Microsoft Oplossing
Dynamics NAV 2016 Ondersteunt alleen BC Cloud (SaaS)
Dynamics NAV 2017 Ondersteunt alleen BC Cloud (SaaS)
Dynamics NAV 2018 Ondersteunt alleen BC Cloud (SaaS)
Dynamics Business Central On Premise Ondersteunt alleen BC Cloud (SaaS)
Dynamics Business Central Cloud  


Conclusie, welke Shopify Connector moet je kiezen?

Zoals eerder vermeld, zijn er veel overeenkomsten tussen de twee connectors. Beide oplossingen bieden een naadloze integratie tussen Shopify en Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Het belangrijkste verschil is dat de Microsoft Shopify Connector niet beschikbaar is voor Business Central on-premise edities, terwijl de Tinx-IT Shopify Connector een brede selectie van BC (NAV) edities ondersteunt.

Voor organisaties die Business Central on-premise gebruiken, kan dit verschil doorslaggevend zijn. Het is raadzaam om naast de tabel ook specifieke behoeften en vereisten te evalueren om te bepalen welke van de twee connectors het beste aansluit bij jouw specifieke voorkeuren. 

Ook qua functionaliteiten komt de Tinx-IT Shopify Connector als de winnaar uit de bus. Deze biedt veel meer mogelijkheden voor maatwerk, zoals ondersteuning voor specifieke ERP-add-ons en de vewerking van retourorders, wat niet wordt ondersteund door de Business Central-app.

Als je dus op zoek bent naar een geavanceerde Shopify-connector met veel extra opties, raden we de Tinx-IT Connector aan, die ook een uitgebreid PIM-systeem biedt.

Met beide integratieoplossingen kunnen bedrijven de efficiëntie verbeteren, eCommerce-activiteiten stroomlijnen, nauwkeurige en gecentraliseerde gegevens bekijken en op basis daarvan weloverwogen en snelle beslissingen nemen. 

Benieuwd hoe wij bedrijven helpen meer te bereiken met Business Central en eCommerce marketplaces?

Neem dan contact op met een van onze sales advisors. Zij hebben uitgebreide kennis van integratie en kan voorbeelden geven van hoe we dit hebben gedaan voor andere eCommerce klanten. 

Meer over Business Central voor eCommerce

Abonneer en mis niks