Nieuws & Blog

eCommerce integratie met Business Central: webshops en marketplaces.

ecom-marketplace-webhop

We kunnen er niet meer omheen anno 2023, eCommerce is booming; in 2021 bedroeg de gehele verkoop via online webwinkels, marketplaces en online retail ca. vijf biljoen dollar. Verwacht wordt dat dit de komende jaren alleen maar meer wordt, zo is er voorspeld dat in 2025 dit al meer dan zeven biljoen zal zijn.

Marktplaatsen hebben hier een groot aandeel in, vooral de afgelopen 10 jaar zijn deze enorm in populariteit gegroeid. Deze online verkoopplatforms, zoals Amazon, Bol.com en Zalando, hebben een radicale shift teweeggebracht in de manier van hoe wij online shoppen. Het gemak, het uitgebreide productaanbod, de concurrerende prijzen en de naadloze winkelervaring die eCommerce marktplaatsen bieden, hebben een groot en divers klantenbestand aangetrokken, waardoor ze een dominante rol spelen in het online winkellandschap.

Niet alleen B2C (Business to Consumer) sales groeien, maar ook de B2B (Business to Business) eCommerce verkopen blijven stijgen. Met deze statistieken in het achterhoofd zijn bedrijven in vrijwel iedere tak, branche en industrie op zoek naar een oplossing om hun bedrijfsprocessen te automatiseren en zo de algehele bedrijfsvoering te optimaliseren.

Processen automatiseren en te schalen tot nieuwe hoogtes kan het best worden bewerkstelligd door een integratie tussen eCommerce ERP software en back-end systemen. 

Microsoft Dynamics 365 Business Central integreren met jouw eCommerce webshop/platform.

Een ERP zoals Business Central maakt het mogelijk om meerdere activiteiten, processen en soorten data te centraliseren in één enkel systeem. Het zorgt er dus allereerst voor dat de data en belangrijke gegevens niet geïsoleerd worden, waardoor veel systemen en processen, die voorheen onafhankelijk van elkaar opereerde, nu, middels tweezijdige synchronisatie, deze processen nu beter op elkaar afgestemd zijn omdat beide systemen over dezelfde real-time gegevens beschikken.

Interessante blogs per eCommerce platform:
1. Hoe een Magento ERP integratie jouw bedrijf ten goede komt.
2. WooCommerce integreren met Microsoft Dynamics 365 Business Central.
3. Waarom je jouw WooCommerce shop wil integreren met Buiness Central?

Wat levert een Business Central eCommerce webshop/platform integratie op voor organisaties?

  • Dankzij de real-time synchronisatie van klantgegevens tussen het platform en Business Central is er nu een integraal, uitgebreid en actueel beeld van de klanten.
  • Meer optimaliseringsmogelijkheden van de transactiestroom door de synchronisatie van orders en bestelgegevens.
  • Werken met geautomatiseerde feeds doordat de productinformatie op één centrale plek staat opgeslagen en van daaruit kan worden gedistribueerd naar meerdere verkoopkanalen.
  • Vanwege de voorraadsynchronisatie van meerdere kanalen (en warehouses) minder kans op uitverkoop, beter en op tijd inkopen vanwege real-time en op data-gebaseerde voorraadprognoses.
  • Grote kans op een verbetering van de algehele klantervaring vanwege real-time updates over de verzend- en orderstatus.
  • Verbeter het financiële beheer met georganiseerde factuurtracering, betalingen en belastinginformatie.

→ 9 voordelen van een eCommerce integratie met ERP.
→ eCommerce processen optimaliseren met een ERP systeem.

Hoe Business Central bij kan dragen aan de strategie en verkoop op online marketplaces?

Om de volledige potentie van marketplaces te benutten is een goed ingericht en bestaand backend systeem dat naadloos integreert met deze eCommerce platforms/marketplaces het startpunt. Dit is waar Microsoft Dynamics 365 Business Central om de hoek komt kijken. Business Central is een uitgebreide ERP oplossing die bedrijven in staat stelt om hun activiteiten te stroomlijnen, workflows te optimaliseren en bruikbare inzichten te verkrijgen.

→ Hoe Business Central waarde toevoegt aan eCommerce marketplaces.

Wat een integratie tussen Business Central en een online marktplaats zoal oplevert.

De integratie van Microsoft Dynamics 365 Business Central met een eCommerce marktplaats biedt diverse voordelen op voor bedrijven. Ten eerste vanwege de real-time synchronisatie van belangrijke gegevens tussen de twee systemen. Denk aan; productcatalogi, voorraadniveaus, prijsinformatie en klantgegevens die automatisch worden gesynchroniseerd tussenbeide, waardoor accuratere en actuele informatie over alle verkoopkanalen wordt bewerkstelligd. Deze integratie, zoals vele andere integraties, minimaliseert handmatige gegevensinvoer, vermindert fouten en bespaart kostbare tijd en middelen die anders zouden worden besteed aan de afstemming en het onderhoud van gegevens.

Een ander belangrijk voordeel van de integratie van Business Central met een eCommerce marketplace is gestroomlijnd orderbeheer en fulfilment processen. Bestellingen op de marktplaats kunnen automatisch worden vastgelegd in Business Central, waardoor orderverwerking, voorraadupdates en facturering in gang worden gezet. Deze gestroomlijnde workflow verbetert de efficiëntie, vermindert het risico op fouten of vertragingen bij bestellingen en verhoogt de klanttevredenheid.

Bovendien kunnen bedrijven de voorraadbeheermogelijkheden van Business Central benutten om de voorraadniveaus bij te houden, oververkoop te voorkomen en het aanvullen te automatiseren, zodat een optimale voorraadcontrole en orderafhandeling wordt gegarandeerd. Door deze processen te integreren, kunnen bedrijven hun operationele efficiëntie verbeteren, kosten minimaliseren en klanten een superieure winkelervaring bieden.

Benieuwd hoe wij bedrijven helpen meer te bereiken met Business Central en eCommerce marketplaces?

Neem contact op met onze collega Sam Rijks, hij weet alles over de integratie en hoe we dit voor andere eCommerce klanten hebben gedaan.

MicrosoftTeams-image (2)
Ja, ik wil meer weten!
Neem contact op