ERP software voor de
eCommerce.

Optimaliseer je eCommerce met Microsoft Dynamics 365 Business Central.

De eCommerce branche is in een rap tempo gegroeid en heeft de manier waarop bedrijven hun producten verkopen en leveren aanzienlijk veranderd. Daarbij staat een eCommerce bedrijf voortdurend voor nieuwe uitdagingen. Hoe kun je nou snel leveren en daarbij de kosten laag houden?

Vanuit die visie hebben we dan ook de juiste eCommerce oplossing ontwikkeld voor bedrijven zoals die van jou. Daarbij focussen we ons niet zozeer op de look-and-feel van de webshop zelf - dat is natuurlijk helemaal aan jullie - wij focussen ons juist op alles wat er daarna en rondom gebeurt. Met ERP software voor eCommerce wordt het proces geoptimaliseerd: van webshoporder tot financiën en van logistiek tot verzending. 

Het werken met de slimme ERP software van Microsoft Dynamics 365 Business Central is voor jouw eCommerce bedrijf dan ook een uitstekende keuze.

Business Central gratis proberen?
Shape_eCommerce

Geniet van de vele voordelen die Business Central jouw webshop gaat bieden.

Beheer al je bedrijfsprocessen in één systeem.

Veilig in de cloud.

Snel starten dankzij onze templated setup.

Maak geweldige performance dashboards met PowerBI.

Flexibel en schaalbaar.

Modulair uit te breiden met meer dan 2500 apps van Microsoft AppSource.

Optimaliseer je eCommerce met de kracht van Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Binnen de eCommerce zijn er diverse uitdagingen in het efficiënt beheren van de bedrijfsprocessen. Herkent jouw organisatie zich in onderstaande? Dan is Microsoft Dynamics 365 Business Central het antwoord!

Beheer van inventaris.

Het beheren van je voorraad is cruciaal voor het succes van je eCommerce bedrijf. Business Central biedt real-time inzicht in voorraadniveaus, zodat je snel kan reageren op verkoop en productbestellingen.

Optimalisatie bedrijfsprocessen.

Bedrijfsprocessen kunnen ingewikkeld zijn wanneer er sprake is van een groot aantal producten, klanten en verkoopkanalen. Deze bedrijfsprocessen kun je automatiseren en integreren met elkaar dankzij Business Central.

Financiële administratie.

Financiële administratie is een complex proces voor elke organisatie. Met Business Central kun je veel taken automatiseren en heb je real-time inzicht in je financiën, zodat je snel beslissingen kunt maken. 

Klantrelatiebeheer.

Het bijhouden van klantrelaties en goede klantenservice is belangrijk. In Business Central heb je inzicht in je klantgegevens en interacties, waardoor je beter kunt reageren op klantbehoeften en je verbeteringen kunt aanbrengen in je klantenservice. 

Maximaliseer je eCommerce potentieel.

Microsoft Dynamics 365 Business Central biedt een integratie met veelvoorkomende eCommerce platforms, zoals Magento, Shopify en WooCommerce, waardoor eenvoudig informatie uitgewisseld kan worden tussen de webshop en het systeem. Daarnaast zijn er nog diverse add-on mogelijkheden.

State of the Art PIM eCommerce.

Product Information Management doe je voortaan direct in Business Central, natuurlijk geïntegreerd met je webshop. Voeg namen, uitgebreide omschrijvingen, Rich Text, zoekmachine titels, keywords, categorieën, meerdere afbeeldingen en video's en uiteraard attributen voor artikelen. Alles beheerd vanuit één plek: in Business Central.
 
Met artikel attributen kun je een onbeperkt aantal kenmerken toevoegen die voor jou en je klanten relevant zijn. Dus, of je nu tafels en stoelen; chocolade of sportartikelen verkoopt, met de artikel attributen zijn de artikelen in je assortiment altijd goed vindbaar in de webshop. Zo beheer je gestructureerd en overzichtelijk je aanbod. Of je nu 50 of 50.000 artikelen aanbiedt.

Integratie met de payment provider.

Je webshop klanten betalen online bij checkout. Je payment provider keert vervolgens periodiek in batch een totaalbedrag uit. Het matchen van dit totaalbedrag met alle orders in het backend systeem kan een tijdrovende klus zijn. Daarom zetten we de ADYEN integratie in. Zo wordt met één klik een verbinding gemaakt met ADYEN en worden de af te letteren (te reconciliëren) posten direct herkend en verwerkt. 

Gebruik je een andere payment provider zoals Mollie, Buckaroo, Sisow of MultiSafepay? Neem dan contact op voor de mogelijkheden!

Integratie met de bank.

Business Central biedt een integratie met de bank. Je kunt banktransacties importeren en automatisch koppelen aan je financiële administratie. Hierdoor kun je bankverrichtingen efficiënter beheren en rapportages snel genereren.
 
Je banktransacties worden automatisch 's-nachts ingelezen. Dus, als je 's-morgens aan het werk gaat, is je bankboek al gevuld en klaar om geboekt te worden. Ook de door jou goedgekeurde betalingen doe je direct vanuit Business Central.

Verzending aanmelden en traceren.

Nadat de order gepickt is, is deze klaar voor verzending. Je kunt je verzending eenvoudig aanmelden bij de vervoerder, direct vanuit Business Central of zelfs vanaf een barcode-handscanner direct in het magazijn. 
 
De verzending kan ook slim aangeboden worden, zodat automatisch de meest ideale vervoerder geselecteerd wordt. Dit is gebaseerd op eigen regels zoals voorkeursvervoerders; gewichten; tarieven en dergelijke. 
 
Hiervoor wordt gebruikgemaakt van het Transsmart platform. Nadat de verzending is aangemeld kun je deze natuurlijk blijven volgen. In Business Central staan altijd de juiste status updates van de verzending. Gemakkelijk en overzichtelijk!

Integratie met de Douane.

Importeert je bedrijf goederen van buiten de Europese Unie en moet hier GPA aangifte voor worden gedaan? Dan is het gebruik van onze Douane applicatie van grote waarde voor je bedrijf.
 
Houd grip op benodigde vergunningen, certificeringen, aangiftes en invoerbelasting. Zo weet je altijd de actuele status en voorraad waardoor het uitvoeren van de periodieke GPA aangifte een stuk makkelijker wordt!

Optimaal orders picken.

Goederenontvangst en -uitgifte (picking) doe je natuurlijk met barcode scanners. Zo worden goederen direct juist binnen gemeld en zijn ze het snelst beschikbaar voor levering aan je klanten. 
 
Goedgekeurde verkooporders zullen op het juiste moment verschijnen op de barcode scanner in het magazijn. Meerdere verkooporders zullen op het juiste moment verschijnen op de barcode scanner in het magazijn. Meerdere verkooporders voor een klant zijn ook te combineren tot één pick-order.
 
Het pick-proces is verder te optimaliseren door meerdere orders van verschillende klanten in één run te picken. 

Inkoopfacturen inscannen en matchen.

Je inkoopfacturen worden automatisch ingelezen in Business Central, met de originele PDF als attachment. Je inkoopfacturen zijn direct te matchen met de daadwerkelijke magazijnontvangsten en de afgesproken prijs op de inkooporders. 
 
Zo is ook de vierkants-controle waterdicht. Je kunt ook een goedkeuring-workflow instellen op inkoopfacturen. En, mocht een inkoopfactuur nog niet zijn goedgekeurd, dan is al wel een voorlopige verplichting vast te leggen in je boekhouding. 

Integratie met je webshop.

We integreren de eCommerce ERP software van Business Central met je webshop. Klant- en artikelgegevens; specifieke prijzen; uitgebreide teksten en foto's: Alles vormt één geheel. En natuurlijk komen de orders direct in je back-end systeem in Business Central en wordt in de webshop de orderstatus real-time bijgewerkt. Klanten kunnen via het Webshop Self Service portaal de orders volgen en kopiefacturen bekijken.
Trendrapporten-ERP-EN-ECOMMERCE-2023-Horizontaal

ERP software & eCommerce?

Vandaag de dag is de mogelijkheid om te innoveren en het aanpassen aan nieuwe zakelijke landschappen cruciaal voor ieder bedrijf. Een van de meest veelbelovende en transformerende stappen die je kunt zetten als bedrijf, is het gebruik van eCommerce in de verkoopkanalen. Dit digitale tijdperk heeft een revolutie teweeggebracht in de manier waarop consumenten winkelen en bedrijven opereren. eCommerce is de katalysator achter deze verschuiving! 
 
Het biedt de mogelijkheid om te groeien, efficiënter te werken en een dieper inzicht te krijgen van je klanten. Bovendien biedt het ook de flexibiliteit om te evolueren en te innoveren met veranderende marktomstandigheden. In ons whitepaper over ERP software & eCommerce kun je vanalles leren hierover, en gaan we bovendien in op de verschillende opties die wij bieden aan onze klanten.

Download het whitepaper

Deze klanten werken al met Business Central.

Is jouw bedrijf toe aan ERP software?

Download de checklist, vul 'm in en bepaal zelf of ERP iets voor jou kan betekenen. Liever sparren met een professional?
Plan een telefonische afspraak in met onze sales advisor Sam! 
 
Download de Checklist  Plan een telefonische afspraak

Voeg nog meer waarde toe aan jouw webshop met de apps voor Business Central.

Verrijk je kennis met onze blogs over eCommerce & Business Central.

Marketingtekst met CoPilot in Business Central.

Marketingtekst met CoPilot in Business Central.

Dec 19, 2023 12:01:49 PM 3 min read
Magento 2 - ERP integratie in 2023: De complete gids.

Magento 2 - ERP integratie in 2023: De complete gids.

Sep 7, 2023 2:24:44 PM 11 min read
Analyse en rapportage van eCommerce activiteiten voor zakelijk succes.
14 ERP-Modules: Use Cases & Praktijkvoorbeelden

Analyse en rapportage van eCommerce activiteiten voor zakelijk succes.

Jun 2, 2023 9:21:20 AM 3 min read
Shopify Connector: Tinx-IT vs. Business Central.

Shopify Connector: Tinx-IT vs. Business Central.

May 25, 2023 3:29:50 PM 7 min read

Creëer jouw succesverhaal in de eCommerce.

Voor ieder bedrijf en iedere situatie is er een passende oplossing met de juiste apps. Zo ook voor jouw webshop. Sam, onze sales advisor, vertelt je er graag meer over!

Shape_Sam